Thursday, Mar 30, 2023

صفحه نخست » دستیار امیر قلعه‌نویی در تیم ملی؛ یک جوان ۲۳ ساله،‌ دانشجوی دامپزشکی و آنالیزور صداوسیما

01_ghale_2.jpgایران اینترنشنال - هرچقدر که انتقادها به لیست نخستین اردوی تیم ملی با هدایت امیر قلعه‌نویی، خفیف بود و اهالی فوتبال به دلیل تدارکاتی بودن این اردو، به آن چندان خرده نگرفتند،‌ اما ترکیب دستیاران سرمربی تیم ملی، پرحاشیه بوده است؛ رحمان رضایی را حذف کردند، علی کمانگری هم معلوم نیست چرا انتخاب شده؟

سعید الهویی، رحمان رضایی، علی اصغر قربان‌علیپور، آلین دینکا و علی کمانگری (آنالیزور) ترکیب اولیه کادر فنی تیم ملی بودند. این ترکیب کم‌حاشیه نبوده است. سعید الهویی که همزمان سرمربی گل‌گهر سیرجان هم شده، دستیار اول قلعه‌نویی است. رحمان رضایی به دلیل حمایت چند ماه پیش خود از خیزش انقلابی مردم ایران، با حملات وحید یامین‌پور، معاون وزیر ورزش، جایش را به آندرانیک تیموریان داد.

اما یک نقطه ابهام دیگر هم جمع دستیاران قلعه‌نویی دیده می‌شود؛ علی کمانگری، آنالیزور تیم. جوانی ۲۳ ساله که سابقه فوتبالی مشخصی ندارد، او مدعی است که از باشگاه بارسلونا مدرک دارد و البته گفته شده، دانشجوی دامپزشکی است. پیش از این کمانگری در صفحه شخصی خود نوشته بود که در حال حاضر دانشجوی دامپزشکی است.

کمانگری که سابقه آنالیز مسابقات فوتبال در برخی رسانه‌های ایران را هم دارد، چند ماه قبل هم آنالیزور ویژه برنامه جام‌جهانی قطر در شبکه سه بود. او سابقه چندانی در تیم‌های باشگاهی هم ندارد. دستیار قلعه‌نویی که بیشتر فعالیتش تحلیل فنی برای رسانه‌های آنلاین و تلویزیونی بوده، مدت کوتاهی در مس رفسنجان به عنوان آنالیزور حضور داشته است.

انتقادها به این انتخاب قلعه‌نویی بسیار زیاد بوده است که چرا یک جوان ۲۳ ساله و بی‌تجربه و بدون سابقه بازی فوتبال، باید بتواند برای ستاره‌هایی مثل مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و دیگر بزرگان تیم، تعیین تکلیف کند.

در شبکه‌های اجتماعی، برخی کاربران هم معتقدند مدرک آنالیزور فنی که کمانگری،‌ دستیار سرمربی تیم ملی ایران مدعی است از باشگاه بارسلونا گرفته، با ۴۰۰ یورو قابل دریافت است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy