Friday, Mar 31, 2023

صفحه نخست » مواجهه‌ی عجیب صداوسیما با سخنان خامنه ای و رئیسی درباره‌ی یک «جنایت»

ensaf.jpgصداوسیما در میانه‌‌ی اسفندماه سخنان رهبری و رئیس دولت سیزدهم درباره‌ی مسمومیت دانش‌آموزان که به فاصله‌ی یک روز از هم گفته شده بود، را به شکل عجیبی بازتاب داد.

به گزارش انصاف نیوز، بعد از گذشت حدود نود روز از آغاز مسمومیت دانش‌آموزان در برخی مدارس که با سکوت مسئولان کشور همراه شده بود سرانجام در چهاردهم اسفند ۱۴۰۱ ابراهیم رئیسی در جلسه‌ی هیئت دولت این رخداد را «جنایت» نامید.

آقای رئیسی پس از شنیدن گزارش سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات دولت سیزدهم درباره‌ی «مسمومیت دانش‌آموزان» این موضوع را «جنایت و اقدامی ضد بشری» خواند.

اما این سخنان مهم رئیس شورایعالی امنیت ملی که به نوعی واکنشی به گزارش وزارت اطلاعات از «مسمومیت دانش‌آموزان» بود در بخش‌‌های خبری صداوسیما به شکل عجیبی سانسور شد.

بخش‌های مختلف خبری در آن روز در خبری یکسان از سخنان رئیسی در جلسه‌ی هیئت دولت اعلام کردند: «رئیس جمهور در نشست هیئت دولت بار دیگر با اشاره به بدحال شدن دانش آموزان در تعدادی از مدارس بر ریشه یابی این مسئله تاکید کرد و خواستار برخورد جدی با عاملان آن شد».

این در حالی‌ست که رئیس شورایعالی امنیت ملی با توجه به گزارش وزارت اطلاعات آنچه بر سر دانش‌آموزان آمده بود را «جنایت و اقدام ضد بشری» دانسته بود و نه «بدحال شدن دانش‌آموزان».

اما به فاصله‌ی یک روز از سخنان رئیسی و سانسور آن از سوی صداوسیما، ماجرای «مسمومیت دانش‌آموزان» از سوی رهبری انقلاب «جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض» خوانده و تاکید شد: «دستگاه‌های اطّلاعاتی، دستگاه‌های انتظامی دنبال کنند و سررشته‌ی این جنایت را پیدا کنند ــ هم عاملین را، هم مسبّبین را ــ و اینها بایستی به اشدّ مجازات محکوم بشوند».

نکته‌ی جالب توجه آنکه آیت‌الله خامنه‌ای بر خلاف رئیس دولت سیزدهم هیچ سخن و اشاره‌ای هم به نقش «دشمن» در این موضوع نداشتند که برخی تحلیلگران این موضوع را با توجه به دیدگاه‌های دیگر مطرح‌شده از سوی رهبری در سال‌های اخیر حائز اهمیت و معنادار دانسته‌اند.

پس از این سخنان بود که صداوسیما و دیگر رسانه‌های جریان اصولگرا و «انقلابی» نیز که تا پیش از این «شیطنت دانش‌آموزان» و «هیستری جمعی» را به عنوان دلیل اصلی مسومیت‌ها اعلام می‌کردند تا حدودی سیاست خود را تغییر دادند.

پس از گذشت حدود دو هفته از سخنان رهبری، مسئولان از دستگیری ده‌ها نفر از عوامل «جنایت مسمومیت دانش‌آموزان» و کاهش این موارد در مدارس خبر دادند. پرونده‌ی این «جنایت» همچنان باز است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy