Friday, Mar 31, 2023

صفحه نخست » یک افسر سپاه «بر اثر حمله اسرائیل» کشته شد

01_sep1.jpgصدای امریکا - خبرگزاری‌های ایران می‌گویند یک افسر سپاه پاسداران به نام میلاد حیدری بامداد روز جمعه ١١ فروردین بر اثر حمله اسرائیل به حومه دمشق کشته شد.

میلاد حیدری در سن ۳۲ سالگی مورد حمله اسراییل قرار گرفت و همچنین وی دارای دو فرزند ۶ و ۳ ساله بوده است. "میلاد حیدری" از نیروهای فرماندهی سایبری سپاه، اصالتا اهل روستای وینسار از شهرستان قروه استان کردستان بوده و ساکن شهرستان قرچک می باشد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای خبر کشته شدن این «مستشار» خود در سوریه را تایید و تهدید کرده «پاسخ این جنایت» را خواهد داد.

خبرگزاری رسمی سوریه، «سانا» اعلام کرد اسرائیل صبحگاه جمعه یازدهم فروردین مواضعی در جنوب غرب دمشق، پایتخت این کشور را مورد حمله موشکی قرار داده و این حمله خساراتی مادی به همراه داشته است.

اسرائیل طبق معمول واکنشی به خبر حملات به سوریه از خود نشان نداده است.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، این ششمین حمله اسرائیل به سوریه طی ماه جاری میلادی بود.

در اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: سحرگاه امروز جمعه یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ مصادف با نهم ماه مبارک رمضان، پاسدار رشید اسلام «میلاد حیدری» از مستشاران رشید نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه، در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حوالی دمشق به شهادت رسید.

در این اطلاعیه با محکومیت سکوت و بی عملی مجامع موثر جهانی در قبال جنایت آفرینی‌ها و تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی و ادامه نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی یک کشور مستقل عضو سازمان ملل، تاکید کرده است: بی‌تردید رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی پاسخ این جنایت را دریافت خواهد کرد.

این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این افسر مؤمن، مخلص، فداکار و پاکباخته به خانواده معظم و آحاد همرزمان مجاهد و گرانقدر ایشان اعلام کرده است: آئین‌های تشییع، تدفین و خاکسپاری شهید عالی‌قدر متعاقباً به آگاهی ملت شریف ایران رسانده خواهد شد.

***

اسرائیل بامداد روز پنجشنبه نیز در حملاتی به حومه دمشق دو سرباز ارتش سوریه را زخمی کرد. رویترز به نقل از یک منبع مخالف بشار اسد گفته بود هدف حملات بامداد پنجشنبه، اتومبیل حامل یک چهره نزدیک به جمهوری اسلامی ایران در مجاورت یک ساختمان امنیتی دولت سوریه در منطقه «کَفَر سوسه» بوده است.

جمهوری اسلامی مدعی است اعضای سپاه در سوریه نقش مستشاری دارند و به دعوت دولت بشار اسد در این کشور فعالیت می‌کنند. ده‌‌ها عضو بلندپایه سپاه پاسداران طی سال‌های گذشته در سوریه کشته شده‌اند.

ایران از حامیان اصلی بشار اسد در جنگ داخلی ١٢ ساله سوریه بوده و شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران از جمله حزب‌الله لبنان بخش‌هایی از شرق، جنوب، و شمال و همچنین حومه دمشق را تحت کنترل دارند.

نفوذ فزاینده ایران در سوریه اسرائیل را بر آن داشته حملات هوایی پرشماری علیه مواضع جمهوری اسلامی و گروه‌های مورد حمایتش انجام دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy