Friday, Mar 31, 2023

صفحه نخست » ترامپ برای انگشت‌نگاری در دادگاه حاضر می‌شود

mugshott.jpgدویچه وله - در پی صدور کیفرخواست علیه دونالد ترامپ، وکیل او گفته است که ترامپ به احضاریه دادگاه در خصوص انگشت‌نگاری و گرفتن عکس عمل خواهد کرد. کاخ سفید می‌گوید که از صدور کیفرخواست علیه ترامپ بی‌خبر بوده است.

به رغم تردیدهای اولیه درباره نوع واکنش ترامپ به طرح شکایتی که در دادگاه نیویورک علیه‌اش اقامه شده است، وکیل او روز جمعه ۳۱ مارس ( ۱۱ فروردین) خبر داد که رئیس جمهور سابق آمریکا در ارتباط با این شکایت و به منظورانجام مراحل قانونی مربوط به انگشت‌نگاری و گرفتن عکس روز سه‌شنبه در دادگاه حضور خواهد یافت.

وکیل ترامپ در گفت‌وگو با یک شبکه خبری آمریکا گفت که با دادستانی نیویورک درباره نحوه حضور ترامپ در محل این دادستانی گفت‌وگو کرده و توافق شده است که دستبند زدن به رئیس جمهور سابق آمریکا منتفی باشد.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

"اتهامی سیاسی و مربوط به انتخابات سال ۲۰۲۴"

هیات منصفه عالی دادگاه منهتن نیویورک ۳۰ مارس علیه ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، اعلام جرم کرد و او را به پرداخت حق‌السکوت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶متهم کرد.

به این ترتیب ترامپ نخستین رئیس جمهور سابق آمریکا است که به جرائم کیفری متهم می‌شود. این در حالی است که او خود را دوباره نامزد انتخابات ریاست جمهوری کرده است؛ امری که عملی شدن آن اگر پرونده دادگاه برایش مشکلی ایجاد نکند، به نتیجه رقابت‌ها در درون حزب جمهوری‌خواه بستگی دارد.

تیم حقوقی ترامپ با تاکید بر این که "اوهیچ جرمی مرتکب نشده" ابراز امیدواری کرده است که به زودی "حقیقت آشکار" و "عدالت برقرار شود." خانواده ترامپ نیز کیفرخواست علیه او را در سال مبارزات انتخاباتی دارای انگیزه‌های سیاسی خوانده و آن را محکوم کرده‌اند.

هیات منصفه دادگاه منهتن در ژانویه امسال به بررسی شواهدی درباره نقش ترامپ در پرداخت پول به خانم استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های پورنو، چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ پرداخت. بر اساس اتهام مطرح‌شده، پرداخت این پول برای ساکت نگه داشتن خانم دنیلز درباره رابطه جنسی خود با رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۰۶ بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور جنجالی سابق ایالات متحده آمریکا، در واکنش به اعلام جرم دادگاه منهتن، خود را بی‌گناه دانسته و این اقدام دادگاه نیویورک را "نوعی محاکمه سیاسی و ریاکاری دموکرات‌ها" توصیف کرده است.

ترامپ با بیان این که اقامه اتهام علیه‌ او نوعی "مداخله در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ است"، گفت که طرح چنین شکایتی نابود کردن جنبش "عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم" (به رهبری ترامپ) را دنبال می‌کند "ولی مبتکران آن به هدف خود نخواهند رسید و دولت جو بایدن نتیجه عکس خواهد گرفت".

"پیامی وحشتناک" به جهان

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که دولت بایدن در مورد طرح اتهام علیه ترامپ، اطلاع قبلی نداشته است.

کرین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه گفت که بایدن و همه اعضای دولت او مثل شهروندان دیگر آمریکا از طریق گزارش رسانه‌ها از این خبر مطلع شده‌اند.

جو بایدن در پاسخ به این پرسش که نظرش درباره اعلام جرم علیه ترامپ چیست، گفت که اصولا درباره موارد مربوط به ترامپ اظهار نظری نمی‌کند.

این در حالی است که صدور کیفرخواست علیه ترامپ به خصوص در میان جمهوری‌خواهان با انتقادها و اعتراض‌هایی روبه‌رو شده است.

از جمله، مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، درباره "پیامدهای منفی" اعلام جرم علیه رئیس سابق کاخ سفید هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پنس گفت که کیفرخواست دونالد ترامپ حاوی "پیامی وحشتناک" به جهان در مورد سیستم قضایی و عدالت در آمریکا است.

او صدور کیفرخواست برای ترامپ را موضوعی دانست که "احتمالا به شکاف و تفرقه بیشتر در جامعه آمریکا دامن خواهد زد."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy