Tuesday, Apr 4, 2023

صفحه نخست » کله پاچه ی مورچه ی جمهوری خواهان چپ در قابلمه ائتلاف «همگامی»!؛ ف. م. سخن

D086B125-E8BE-4EFA-9B0D-29C33FDD3E2D.pngالبته جمهوری خواه داریم تا جمهوری خواه. جمهوری خواه یعنی کسی که می خواهد در حکومت ایده آل اش قدرت، در دست یک نفر متمرکز نشود و او صاحب قدرت ابدی نگردد.

در این معنی، به طور مثال من جمهوری خواه هستم.

ولی همان طور که همه چیز در جهان امروز سر و ته شده و مثلا کشورهای سرمایه داری شمال اروپا، سوسیالیست هستند، و کشورهای شبه کمونیست باقی مانده در جهان بدترین نوع سرمایه داری یعنی سرمایه داری حکومتی و دزدان حکومتی هستند، معنی جمهوری هم سر و ته شده، و کشورهای پادشاهی در واقعیت جمهوری، و کشورهای جمهوری مثل جمهوری سوریه و جمهوری نکبت اسلامی،،، پادشاهی و بلکه هم سلطانی آن هم سلطان در حد سایه خدا بلکه هم خود خدا هستند که فراتر از هر قانونی از جمله قوانین مصوب خودشان هستند.

باری در اپوزیسیون ما هم آن طور که می بینیم همه چیز سر و ته شده است یعنی نماینده ی پادشاهی خواهان،،، آن چنان دمکرات است که باید او را نماینده ی ترم جدید «جمهوری پادشاهی» نامید و نمایندگان جمهوری خواه، دارای چنان سوابق تیره و تار در اندیشه ی تمامیت خواهی کمونیستی هستند که باید آن ها را نماینده ی ترم جدید «پادشاهان و سلاطین سرکوبگر جمهوری خواه» نامید.

حالا از معانی که بگذریم، می رسیم به جناب مورچه و کله پاچه اش!


عزیزان جمهوری خواه چپ و میانه، ائتلافی ایجاد کرده اند به نام «همگامی» و با هزینه کردن مقداری پول -که از این عزیزان چنین کاری بعید است ولی خب این قدر ائتلاف های دیگر به آن ها فشار آورده که مجبور شده اند دست به جیب شوند- کنفرانس مطبوعاتی پر زرق و برق ی به راه انداخته اند که ظاهرا غرض از آن معرفی خودشان و برنامه های آتی شان است.

البته ما هم بالای این ها را دیده ایم و هم پایین شان را و برنامه های شان را هم چهل سال است که آن قدر تکرار کرده اند که از «بر» شده ایم ولی خب، باید به قول فردین در گنج قارون، «جِست»ِ «ما هم بلدیم» گرفت و نشان داد که ما هم در سپهر سیاسی ایران عددی هستیم.

ولی مورچه برای این که نشان دهد کرگدن است، نیازی به کنفرانس مطبوعاتی ندارد. او می تواند خیلی راحت و صریح، به جهانیان بگوید که مجموع احزاب و سازمان های ما ایکس عدد جمعیت دارد و مجموع این ائتلاف مبارک، مجموعا ایگرگ عدد انسان فعال جمهوری خواه را گرد هم می آورد که مردم ایشاللا دنبال آن ها خواهند افتاد و برای سرنگون کردن حکومت نکبت در گام اول و ایجاد جمهوری دلخواه در قدم دوم اقدام خواهند فرمود!

بالاخره حق ما مردم ایران است که بدانیم مورچه چیست که کله پاچه اش چه باشد! :)



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy