Tuesday, Apr 4, 2023

صفحه نخست » ترامپ بازداشت شد؛ درگیری هواداران و مخالفان رئیس‌جمهور سابق آمریکا

trump.jpgسی‌ان‌ان: ترامپ در بازداشت موقت است

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به منظور محاکمه در دادگاه منهتن نیویورک حاضر و سپس بازداشت شد.

ترامپ هنگام بازداشت خود گفت که شما مرا بازداشت می‌کنید، ولی من باور نمی‌کنم که این اتفاق در آمریکا در حال روی دادن است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا امروز سه‌شنبه رسماً بازداشت شد. قبل از ورود او به دادگاه جنایی «منهتن» در نیویوورک، محوطه بیرونی دادگاه به صحنه درگیری‌هایی میان هواداران و مخالفان او تبدیل شد.

ترامپ قرار است در این دادگاه در ارتباط با دستکاری اسناد تجاری برای پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن تفهیم اتهام شود.

با آنکه سندی که اتهامات ترامپ در آن مورد تشریح شده مهر و موم است اما ای‌بی‌سی به نقل از منابع آگاه گزارش داده ترامپ به حدود ۲۴ فقره جرم متهم شده است.

طبق ادعای ای‌بی‌سی بعضی از اتهامات مطرح‌شده علیه ترامپ، مصداق جنحه (felony) هستند. پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند در صورت مجرم شناخته شدن ترامپ در اتهامات جنجه او ممکن است با مجازات حبس روبرو شود.

انتظار می‌رود اکثر اتهامات ترامپ مصداق «خلاف» (misdemeanor) باشند که با مجازات‌های خفیف‌تر مانند جرایم مالی روبرو می‌شوند.

بازداشت ترامپ با واکنش سخنگوی کاخ سفید هم مواجه شد. سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سئوالی در خصوص احتمال بروز خشونت در آمریکا در واکنش به محاکمه دونالد ترامپ گفت: «ما آماده‌ایم و هر شکلی از خشونت را محکوم می‌کنیم.»

او همچنین دقایقی بعد از بازداشت رسمی دونالد ترامپ گفت حضور او در دادگاه «موضوع تمرکز» جو بایدن نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy