Monday, Apr 10, 2023

صفحه نخست » چرا کیومرث پور احمد را کشتند؟ نگاهی به کتاب «همه ی ما مجرم هستیم»؛ ف. م. سخن

40D715B1-9AFF-486D-9DCB-B5D68739DB9B.png«...هر جای دنیا بود این مردک رو کَت بسته می بردن دارالمجانین...»

که را می بردند دارالمجنانین؟ مردک که بود؟ چه کسی این جمله را نوشته بود؟

کسی را که باید کَت بسته به دارالمجانین می بردند، شخص خمینی بود! مردک، خمینی بود! کسی که این جمله را نوشته بود، کیومرث پور احمد جان به لب رسیده بود!

«چند ماه بعد پیش بینی عمو یاور پدیدار شد. رهبر انقلاب [خمینی] شب ی در تلویزیون گفت: «خطر دانشگاه از خطر «««بام خوشه ای»»» (منظورش بمب خوشه ای بود) بالاتره. هر چه فَساد در این مملکت پیدا شد از این اشخاصی بود که در دانشگاه تحصیل کرده بودن، تخصص هم شاید داشتن. هر چه متخصص تر بدتر! ما را خواهی نخواهی، دانشگاه می کِشَد به دامن آمریکا یا شوروی. نمیشَـ غیر از این، برای این که اساس از دانشگاه شروع می شَـ. دانشگاه بدترین مرکز است برای این که ما را به تباهی بکشد. تمام این مصیبت ها که برای بشر پیش آ مَ دَه ریشه اش از دانشگاه بودَه. ریشه اش از این تخصص های دانشگاهی بودَه...».

بعد یکی از کاراکترهای کتابِ پور احمد، این جمله ی زیبا را که بسیاری از ایرانیان آن را به کار می برند گفت که:
«...هر جای دنیا بود این مردک [خمینی] رو کَت بسته می بردن دارالمجانین...»

نویسندگان در ایران راه ذهن شان بسته شده است. برخی شاید در ابتدای انقلاب، به امید تغییر و دگرگونی مثبت، با آن همراه شدند اما به محض دیدن واقعیت ها، به تدریج تغییر رای دادند و در مقابل حکومت نکبت با تمام وجود ایستادند.

برخی با جان شان، برخی با روان شان، برخی با هست و نیست مادی شان، برخی به قیمت ترک وطن شان....

نویسنده ها اما سلاح شان قلم شان بود و هست. با نوک قلم، سینه ی بدکاران حکومتی را می شکافند.

این قلم اما در داخل کشور، امکان چرخش ندارد. درست تر بگویم امکان چرخش آزادانه ندارد.

مگر می شود جملاتی را که در بالا خواندید و پور احمد آن ها را نوشته است در داخل کشور منتشر کرد؟ منتشر که هیچ، مگر می توان جرات کرد دست نوشت چنین نوشته ای را در نزد خود نگه داشت برای مثلا انتشار در آینده؟

و پور احمد، به همان زیبایی که قصه های مجید هوشنگ مرادی کرمانی را با فیلم روایت کرده است به همان زیبایی داستانی را روایت کرده که از روستایی تخیلی در زمان شاه آغاز می شود و به انقلاب منحوس اسلامی و رویدادهای آن می انجامد.

کتاب «همه ی ما شریک جرم هستیم» را می توانید از انتشارات مهری در لندن به قیمت ۱۸ پوند تهیه کنید. عزیزانی که در ایران هستند و امکان خریداری کتاب را ندارند می توانند نسخه ی پی دی اف این کتاب را به صورت رایگان در سایت این انتشارات مطالعه کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy