Sunday, Apr 9, 2023

صفحه نخست » چرا خاک پای دولت اسراییل بر سر جمهوری اسلامی! فرزانه روستایی

roostayee.jpgتحولات اخیر اسراییل و فرانسه و آرام شدن تظاهرات مردم در این دو کشور یک تفاوت اساسی با اعتراضات مردم ایران داشت.

هیچیک از برخوردهایی که با زنان و دختران در ایران صورت گرفت در اسراییل و فرانسه حادث نشد و تظاهرات دو هفته ای تبدیل به یک خاطره تلخ تاریخی و یک لکه ننگ برای دولت نگردید. درمقایسه رفتار این دو دولت با جمهوری اسلامی می توان بر این نکته تاکید داشت که دولت های اسراییل و فرانسه تلاش داشتند تا اعتراضات را آرام کنند، اما سرکوب مردم در ایران چنان ددمنشانه بود که گویی تلاش داشتند سطح تنش را کنترل شده بالا نگه دارند و مردم را تا جایی که امکان دارد یک تادیب تاریخی کنند.

چرا جمهوری اسلامی در بالا نگه داشتن سطح تنش های سیاسی و اجتماعی مانند حجاب اجباری اصرار دارد و چرا هزینه های سنگین سیاسی را بر مردم و در ظاهر بر خود هموار می کند. مطالعه پنج نهاد بزرگ اقتصادی که دفتر علی خامنه ای کنترل آنها را در دست دارد و از آنها تخم های طلا تحصیل می کند نشان می دهد که سود این بنگاههای مالی عظیم در دوران های آرام و کم تنش در معرض تهدید قرار می گیرد و حتی ممکن است در صورت ثبات اجتماعی ادامه تحصیل سودهای کلان اقتصادی از این بنگاهها امکان پذیر نباشد.

مافیای پنجگانه و درآمدهای میلیاردی از آستان قدس رضوی، ستاد اجرای فرمان امام، بنیاد مستضعفان، بنیاد تعاون سپاه، و قرارگاه خاتم برای پنهان ماندن و در جایی درز پیدا نکردن نیاز دارد تا جمهوری اسلامی همین روش انحصار طلبانه حکومتی را ادامه دهد. حجم اقتصاد و گردش مالی این پنچ بنگاه انحصاری علی خامنه ای که اقتصاد دولتی و بخش خصوصی کشور احتمالا باید ضایعه و آپانتیس آنها باشند نباید کمتر از ۵۰٪ کل اقتصاد ایران باشد. البته با این تفاوت و برتری ویژه که هیچیک از این نهادها مالیات نمی پردارند، حسابهای آنها بررسی نمی شود، و کسی هم نمی داند منافع و درآمدهای حاصل از فعالیت های آنها در کجا خرج می شود.

اگر ۵۰٪ اقتصادی کشوری به صورت سیاه اداره شود آیا نباید انتظار داشت که نهادهای نظام برای تامین امنیت و ادامه این روند پولسازی هر اعتراضی را سرکوب کنند و نیز با ایجاد تنش های ادواری در صدد باشند شرایطی بوجود نیاید که کسی از آنها حسابرسی نکند.

مقایسه رفتار دولت جمهوری اسلامی و اسراییل و نیز تحلیل اینکه تنش های اجتماعی ضامن تداوم سودرسانی این بنگاههای اختصاصی پنجگانه ولی فقیه و دولت سایه است موضوعی است که در این ویدئو به آن پرداخته شده.

کانال یوتوب نویسنده



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy