Monday, Apr 10, 2023

صفحه نخست » پایان اعتصاب منوچهر بختیاری در زندان قزوین

bakhtiari.jpgخبرگزاری هرانا ـ منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی و پدر پویا بختیاری از جان‌باختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، به اعتصاب خود پایان داد. وی در تاریخ چهاردهم فروردین ماه، در اعتراض به ممنوعیت تماس، ملاقات و عدم رسیدگی پزشکی، در زندان قزوین دست به اعتصاب زده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه بیستم فروردین ماه ۱۴۰۲، منوچهر بختیاری در زندان قزوین به اعتصاب خود پایان داد.

سارا عباسی، همسر منوچهر بختیاری با بیان اینکه وی از وضعیت نامناسب جسمی از جمله درد و انسداد روده رنج میبرد، اعلام کرد: "منوچهر بختیاری بعد از ۶ روز اعتصاب غذا و ۴ روز اعتصاب دارویی مجبور به شکستن اعتصاب خود شد. "
آقای بختیاری پیشتر در اعتراض به ممنوعیت تماس و ملاقات بیش از یک ساله خود و عدم رسیدگی پزشکی، دست به اعتصاب زده است.

به گفته خانم عباسی، "دیوان عالی کشور نامه‌ای مبنی بر آزادی آقای بختیاری صادر کرده است و علیرغم نامه و نظریه پزشکی قانونی جهت انجام مراحل درمان در خارج از زندان" منوچهر بختیاری کماکان در زندان محبوس و از خدمات درمانی مناسب محروم مانده است.

👈 مطالب بیشتر در هرانا ـ سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

پیشتر یک منبع مطلع در خصوص شرایط جسمانی این زندانی به هرانا گفته بود: "آقای بختیاری از بیماری‌های کلیوی، پروستات، فتق و گوارشی رنج میبرد و بهداری زندان صرفا به تجویز چند قرص اکتفا کرده و وی از دسترسی به درمان تخصصی و مناسب محروم است. " به گفته این منبع مطلع "براساس نظریه پزشکی قانونی از تاریخ ۱ آبان ماه ۱۴۰۱، سه ماه جهت انجام اقدامات درمانی منوچهر بختیاری صادر شده است، اما دادستان کرج با اعزام وی به مرخصی درمانی ممانعت کرده و به ایشان اجازه خروج از زندان را نمیدهند. "

تیرماه ۱۴۰۱، منوچهر بختیاری به زندان مرکزی قزوین منتقل شده بود.

منوچهر بختیاری در تاریخ ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب به ۳ سال و ۶ ماه حبس، ۲ سال و ۶ ماه تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده و از بازداشتگاه یکی از نهاد‌های امنیتی به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد.

آقای بختیاری پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت داشته است.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری اعلام کرد که پسر ۲۷ ساله‌اش در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در فاز ۴ مهرشهر کرج به ضرب گلوله کشته شد. به گفتهٔ او، پویا به همراه خواهر و مادرش در دومین روز از اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین به راهپیمایی معترضان پیوست که جمجمه‌اش هدف گلوله قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت. پویا بختیاری (زاده ۱۹ شهریور ۱۳۷۱ - درگذشتهٔ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در مهرشهر کرج) یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۳۹۸ ایران است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy