Thursday, Apr 13, 2023

صفحه نخست » امیرعبداللهیان: نگرانی‌ طالبان برای تحصیل و اشتغال زنان قابل درک است

ahmageBetamammanaa.jpgرادیو فردا - وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌گوید نگرانی‌های حکومت طالبان در افغانستان برای «فراهم آوردن زمینه‌های شرعی لازم» در زمینه تحصیل و اشتغال دختران و زنان این کشور «قابل درک» است.

حسین امیرعبداللهیان که روز پنجشنبه ۲۴ فروردین در نشست چهارجانبه وزیران خارجه ایران، پاکستان، روسیه و چین درباره افغانستان در شهر سمرقند ازبکستان سخنرانی می‌کرد، افزود که جمهوری اسلامی آماده است به طالبان برای «تامین شرایط تحصیل دختران» کمک کند.

وزیر خارجه ایران توضیحی در مورد نحوه «تامین شرایط تحصیل دختران» نداده، و این در حالی است که گروه طالبان مخالف تحصیل دختران بوده و در بیش از یکسال گذشته به شدت از آن جلوگیری کرده است.

اظهارات حسین امیرعبداللهیان در حالی است که موج جدیدی از مسمومیت‌های مشکوک در مدارس ایران پس از تعطیلات نوروز آغاز شده است.

در حالی که هنوز جمهوری اسلامی عوامل این مسموم‌سازی‌ها را معرفی نکرده، رسانه‌ها و منابعی در داخل ایران احتمال داده‌اند که مسمومیت‌ها اقدامی «سازمان‌یافته» از سوی اسلامگرایان افراطی برای خانه‌نشین‌کردن دختران است؛ نظیر اتفاقی که با قدرت‌گیری دوبارهٔ طالبان در افغانستان در حال رخ‌دادن است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy