Friday, Apr 14, 2023

صفحه نخست » عماد افروغ درگذشت

foroogh.jpgرادیو فردا - عماد افروغ، استاد جامعه‌شناسی و رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس هفتم شورای اسلامی، روز جمعه، ۲۵ فروردین، در اثر سرطان درگذشت.

بنا بر گزارش‌ها، آقای افروغ، ۶۶ ساله، در یک سال گذشته درگیر بیماری سرطان بود و به گفته فرزندش «به دلیل عوارض ناشی از» همین بیماری درگذشته است.

عماد افروغ در دی‌ماه ۱۳۹۰ در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت که هر فردی از افراد جامعه این حق را دارد که رهبر را استیضاح کند و اگر رهبر نتواند پاسخ مناسب بدهد، «خودبه‌خود معزول است».

آقای افروغ در همان برنامه تلویزیونی در نقد اوضاع حکومتی گفت: «متاسفانه بنا به دلایلی که می‌شود بحث جدی در آن کرد، می‌توانیم ببینیم هرکی لابی بیشتری دارد، کارش بیشتر پیش می‌رود. من هیچ وقت حس نمی‌کنم مجلس در راس امور است و حتی آن زمان که آیت‌الله خمینی گفتند مجلس در راس امور است، اگر واقعا بود، این حرف را نمی‌زنند.»

در همان زمان شماری از رسانه‌های نزدیک به حکومت در واکنش به این گفت‌وگو که به صورت زنده از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، با انتقاد شدید از عماد افروغ او را «انگلیسی روشنفکر» خواندند.

به نوشته خبرگزاری رسمی ایرنا، او استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس گروه جامعه‌شناسی دانشگاه باقرالعلوم بود.

عماد افروغ همچنین در زمان‌های مختلف مدیریت گروه اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، مسئولیت گروه سیاست داخلی کمیسیون داخلی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، و مدیریت گروه فرهنگ، هنر و تاریخ شبکه یک صداوسیما را بر عهده داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy