Friday, Apr 14, 2023

صفحه نخست » کشتی آزاد ایران ضربه فنی شد

تنها یک طلا در مسابقاتی که روسیه و آمریکا نبودند؛ ناکامی کشتی آزاد ایران در قهرمانی آسیا

فرهاد کاس‌نژاد - ایندیپندنت فارسی

wrest.jpgتصویری که به حضور تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی آسیای قزاقستان پایان داد، ضربه فنی شدن امیررضا معصومی، کشتی‌گیر سنگین‌وزن تیم ملی، در دیدار رده‌بندی مقابل حریف چینی بود؛ اختتامیه‌ای متناسب با عملکرد ضعیف شاگردان پژمان درستکار که در رده‌بندی تیمی بعد از قزاقستان و ژاپن سوم شدند.

بعد از عملکرد ضعیف روز اول تیم ملی کشتی آزاد که با یک طلا و دو برنز به پایان رسید، انتظار می‌رفت که کشتی‌گیران روز دوم جبران مافات کنند، ولی اوضاع در روز جمعه هم خوب پیش نرفت.

علیرضا کریمی در وزن ۸۶ کیلوگرم تنها فینالیست ایران در روز دوم بود، ولی برنده مدال‌های نقره و برنز جهان در فینال مقابل عظمت دولت‌بیکوف، کشتی‌گیر قزاق، ۴ بر یک شکست خورد. او در مراحل قبلی توانسته بود حریفانی از کره جنوبی، چین و ژاپن را شکست بدهد.

دومین مدال‌آور تیم ملی کشتی آزاد در روز دوم یاسین رضایی بود که در ۶۱ کیلوگرم برنز گرفت. او بعد از پیروزی دور اول مقابل کره جنوبی، در نیمه‌نهایی یازده بر دو مغلوب کشتی‌گیر قزاقستان شد و در بازی رده‌بندی موفق شد کودای اوگاوا از ژاپن را ۴-۷ ببرد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم یکی از کشتی‌گیران ناکام روز دوم بود که بعد از شکست حریف اردنی، در یک‌چهارم نهایی مقابل حریف بحرینی شکست خورد و از جدول مسابقات کنار رفت.

ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم هم عملکرد بهتری نداشت و با شکست ۱۰ بر صفر مقابل آرش یوشیدا از ژاپن حذف شد. آرش یوشیدا فرزند جواد اسفنجانی، مربی ایرانی کشتی ساکن ژاپن، است.

معصومی، نماینده ایران در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، با پیروزی مقابل کشتی‌گیر ترکمنستانی شروع کرد، ولی در نیمه‌نهایی ۶-۸ مغلوب لخاگواگرل مونختور، دارنده مدال نقره و برنز جهان از مغولستان، شد. او در بازی رده‌بندی هم روحیه پایینی داشت و در حالی که ۴ بر صفر از حریف چینی‌اش پیش بود، ضربه فنی شد.

کارنامه تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی قزاقستان با طلای رحمان عموزاد در ۶۵ کیلوگرم، نقره علیرضا کریمی در ۸۶ کیلو و برنز یاسین رضایی در ۶۱ کیلوگرم، امیرحسین کاووسی در ۷۹ کیلوگرم و مجتبی گلیج در ۹۷ کیلوگرم بسته شد. ایران در مجموع ۱۲۴ امتیاز گرفت تا در جدول بعد از قزاقستان ۱۷۹ امتیازی و ژاپن ۱۲۷ امتیازی روی سکوی سوم بایستد.

خبرنگار تلویزیونی حاضر در آستانه گفت که پژمان درستکار بعد از عملکرد ضعیف تیمش حاضر به گفت‌وگو نیست. علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، در ماه‌های گذشته بارها از چرخه انتخابی در تیم‌های ملی دفاع کرده، ولی نفراتی که به قزاقستان اعزام شدند در برابر حریفان آسیایی حرفی برای گفتن نداشتند و شکست‌های سختی خوردند. عموزاد تنها طلایی تیم بود که در روزهای آخر جانشین پیمان بیابانی شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy