Wednesday, Apr 19, 2023

صفحه نخست » کنفرانس خبری رضا پهلوی در اسرائیل

rpnc.jpgایندیپندنت فارسی - رضا پهلوی که به همراه همسرش، بانو یاسمین به اسرائیل سفر کرده در کنفرانسی خبری مشترک با وزیر اطلاعات اسرائیل به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخ داد.

او در بخش مهمی از سخنان خود به خبرنگاران که از او پرسیدند آیا قصد بازگشت به ایران دارد؟ گفت که روی این موضوع کار می‌کند تا مردم ایران با تاسیس مجلس موسسان نظامی جدید را ایجاد کنند و رفراندوم برگزار شود. او افزود: «در آن جا ماموریت من تمام می‌شود. من فقط به دنبال کمک به ایجاد دموکراسی در کشور هستم.»

او همچنین با اشاره به پیشینه ۴۴ سال مبارزه سیاسی‌اش گفت که «در این سال‌ها اعتبار لازم را کسب کرده‌ام و مردم اعتقاد دارند که می‌توانم به فرآیند ایجاد دموکراسی در ایران کمک کنم.»

شاهزاده رضا پهلوی در این نشست خبری تاکید کرد که حضورش در اسرائیل به او قوت قلب می دهد چرا که حس می کند به ایران بسیار نزدیک است.

او در پاسخ به خبرنگاری که پرسید از چه چیزی در اسرائیل شگفت زده شده است، گفت از استقبال اسرائیلی‌ها.

شاهزاده رضا پهلوی در این نشست خبری اعلام کرد که اسرائیل یک «دموکراسی فوق العاده» در منطقه است و می تواند الگوی بسیاری از کشورها باشد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

او گفت که تنها هدف تمامی گروه های اپوزیسیون و مخالف جمهوری اسلامی، ساختن آینده‌ای متفاوت و آزاد برای ایران است.

شاهزاده رضا پهلوی گفت: «آینده ایران آزاد می‌تواند بسیار متفاوت باشد. ما باید ببینیم که چگونه می‌توانیم به مردم ایران کمک کنیم.»

رضا پهلوی تاکید کرد که «شک ندارد که تمامی اسرائیلی‌ها هم خواهان یک ایران آزاد هستند.»

او بارها در این کنفرانس خبری از عبارت «ایران سکولار» استفاده کرد و گفت تنها در سایه یک ایران سکولار می توان انتخابات آزاد برگزار کرد.

شاهزاده رضا پهلوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی حکومتی زن ستیز است گفت که «اولین دشمن زنان ایران رژیم جمهوری اسلامی است و از ابتدا آنان را تبدیل به شهروند درجه دو کرده است.»

شاهزاده رضا پهلوی که پیشتر هم یکی از مهم ترین دلایل حضورش در اسرائیل را موضوع بحران آب در ایران آینده خوانده بود، گفت که «موضوع بحران آب در ایران برایش اهمیت زیادی دارد.»

او گفت که «رژیم جمهوری اسلامی دلیل اصلی مشکلات زیست محیطی در ایران است.»

او به خبرنگاران گفت که یکی از اصلی ترین موضوعات سفرش همکاری بین متخصصان ایرانی و اسرائیلی در زمینه آب است.

شاهزاده رضا پهلوی در پاسخ به سوالی درباره نگرانی از تهدید امنیتی پس ازسفر به اسرائیل گفت: «از هیچ تهدیدی نگران نیستم و در ۴۰ سال گذشته با تهدید زندگی کردم. من به دلیل سفر به اسرائیل تهدیدی دریافت نکردم، اما اگر هم تهدیدی وجود داشت باز هم این سفر را انجام می‌دادم.»

در این نشست همچنین شاهزاده رضا پهلوی بار دیگر با انتقاد از انقلاب سال ۵۷ گفت که اگر «انقلاب نمی شد ایران در جایگاه ژاپن یا دست کم کره جنوبی قرارداشت.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy