Thursday, Apr 20, 2023

صفحه نخست » جمهوری اسلامی سالانه ۷۰۰ میلیون دلار به حزب‌الله می‌دهد

hizbollah.jpgایندیپندنت فارسی - یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز پنجشنبه در جریان یک نشست خبری گفت که جمهوری اسلامی ایران سالانه ۷۰۰ میلیون دلار به حزب‌الله لبنان پول می‌دهد و ۱۰۰ میلیون دلار هم به دست حماس می‌رساند که افزودن بر میلیاردها دلار و صدها میلیون دلاری دیگری است که برای بقای رژیم بشار اسد و حوثی‌های یمن و شبه‌نظامیان در عراق خرج کرده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، گالانت در جمع خبرنگاران گفت که جمهوری اسلامی علاوه بر پول، دانش و تسلیحات استراتژیک مانند مهمات هوشمند را در اختیار گروه‌های شبه‌نظامی‌اش در منطقه می‌گذارد که به بی‌ثبات کردن خاورمیانه مشغول‌اند.

گالانت گفت که جمهوری اسلامی ایران علاوه بر کمک سالانه ۱۰۰ میلیون دلار به حماس ده‌ها میلیون دلار دیگر هم به دیگر گروه‌های فلسطینی تحت حمایتش مانند جهاد اسلامی کمک می‌کنند.

وزیر دفاع اسرائیل گفت که جمهوری اسلامی در سوریه میلیارد‌ها دلار به اسد کمک کرده است و شبه‌نظامیان در عراق و یمن نیز هر سال صد‌ها میلیون دلار دریافت می‌کند که افزون بر تسلیحاتی است که از ایران به دست آنها می‌رسد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

این درحالی است که مردم در ایران با مشکلات جدی معیشتی و نرخ تورم روز افزون مواجه‌اند.

اسرائیل اخیرا درگیر موج تازه‌ای از تنش‌ها با گروه‌های فسلطینی مورد حمایت جمهوری اسلامی بود.

گالانت هشدار داد که اسرائیل دیگر تنها با درگیری‌های محدود در یک جبهه واحد مواجه نیست و در آینده نزدیک باید در چند جبهه بجنگد.

گالانت درباره پیشرفت فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی هم ابراز نگرانی کرد و گفت باید برای مقابله با این تهدید به دو شیوه عمل کرد: یا اقدام نظامی و یا تهدید نظامی معتبر.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy