Tuesday, May 2, 2023

صفحه نخست » سخنرانی مسیح علینژاد در مراسم سازمان ملل

masih.jpgایران اینترنشنال - مسیح علینژاد در مراسم سازمان ملل متحد در روز جهانی آزادی رسانه‌ها، از تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه ایران اینترنشنال و سایر رسانه‌های خارج از کشور سخن گفت و رهبران جمهوری اسلامی را بزرگترین سرکوبگران آزادی رسانه‌ها در جهان توصیف کرد.

علینژاد روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با تاکید بر این که «صدای من اسلحه من است»، گفت: «من از کشوری می‌آیم که در آنجا روزنامه‌نگار بودن جرم حساب می‌شود و موجب زندانی شدن افراد می‌شود.»

او رهبران جمهوری اسلامی را بزرگترین سرکوبگران آزادی رسانه‌ها دانست و به تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه ایران‌اینترنشنال و دیگر رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در لندن اشاره کرد و گفت قطعنامه‌ای را در این زمینه برای محکوم کردن سرکوب‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی پیشنهاد می‌کند.

علینژاد گفت: «دولت بریتانیا به ایران اینترنشنال توصیه کرده فعالیت‌هایش را متوقف کند. اگر کسی شما را تهدید کند چه می‌کنید؟ در قدم اول سپاه را تروریستی اعلام می‌کردید.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

این روزنامه‌نگار همچنین به کشته شدن غزاله چلابی و شیرین علیزاده شهروند-خبرنگاران از سوی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: «روح الله زم را فریب دادند و به ایران کشاندند و اعدام کردند.»

او با اشاره به ترس جمهوری اسلامی از شبکه‌های اجتماعی، افزود: «خامنه‌ای مردم را از شبکه‌های اجتماعی محروم کرده اما خود سرمداران حکومت در این شبکه‌ها حساب دارند.»

علینژاد گفت: «در سال ۲۰۱۹ حکومت ایران اینترنت را مسدود کرد و در چند روز ۱۵۰۰ نفر را کشتند.»

او تصویری از ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری را نشان داد و درباره زندانی ‌بودن او گفت و افزود: «تنها جرم او این بود که صفحه اینستاگرام داشت.»

این روزنامه ایرانی تاکید کرد که او و بسیاری از روزنامه‌نگاران در خارج از ایران تلاش می‌کنند که صدای فعالان در داخل ایران باشند.

او به وضعیت زندانی بودن الهه محمدی و نیلوفر حامدی دو روزنامه‌نگار گزارشگر قتل و مراسم خاکسپاری مهسا امینی اشاره کرد و گفت دیکتاتورها در سرکوب متحدند و ما باید با هم متحد شویم.

علینژاد پیش از این سخنان، در تصویری که از خود منتشر کرد نوشت در سازمان ملل تصویر مهسا امینی را بالا برده، «از همان تریبونی که ابراهیم رئیسی قصاب در شهریور ماه عکس قاسم سلیمانی تروریست را بلند کرد. عکس مهسا امینی نمایانگر ایران واقعی است نه رئیسی و سلیمانی.»

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در مراسم گرامیداشت سالگرد روز جهانی آزادی رسانه‌ها که از سوی یونسکو در سالن اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد گفت: «امنیت روزنامه‌نگاران از دغدغه ماست.»

او تاکید کرد: «در حالی که روزنامه‌نگاران برای حقیقت می‌ایستند، جهان در کنار آنها خواهد ایستاد.»

انیس کالامار دبیرکل عفو بین‌الملل نیز در این مراسم بر اهمیت آزادی رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: «متاسفانه سانسور به موقعیت اصلی بسیاری از دولت‌ها تبدیل شده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy