Wednesday, May 3, 2023

صفحه نخست » روسیه: حمله پهپادی به کاخ کرملین برای ترور ولادیمیر پوتین + ویدئو

putinstrike.jpgرادیو فردا - مقامات روسیه روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت مدعی شدند که یک حمله پهپادی اوکراین به کاخ کرملین برای قتل رئیس‌جمهور این کشور را خنثی کرده‌اند.

مسکو با محکوم کردن این حمله، آن را اقدامی «تروریستی» به منظور قتل ولادیمیر پوتین خواند.

بر اساس این بیانیه، ارتش روسیه سه‌شنبه شب دو پهپاد مهاجم به کاخ کرملین را قبل از هدف قرار دادن این کاخ خنثی کرد.

کرملین در ادامه گفته است بقایای دو پهپاد یاد شده در محوطه کاخ سقوط کرده، اما خسارتی بر جای نگذاشته است.

میخائیلو پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به ادعای روسیه گفته است این حادثه هیچ ارتباطی با اوکراین ندارد و احتمالا کرملین این ادعا را در راستای توجیه یک حمله جدید به اوکراین عنوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ویدئویی که شبانه در یکی از کانال‌های تلگرام خبری مسکو منتشر شد و به نظر می‌رسد در آن سوی رودخانه از کاخ کرملین فیلم‌برداری شده است، چیزی شبیه دود را بر فراز کرملین نشان می‌دهد.

با توجه به متن ضمیمه ویدئو، ساکنان یک ساختمان در مجاورت رودخانه گزارش دادند که حدود ساعت ۲:۳۰ بامداد به وقت محلی صدای یک انفجار را شنیدند و شاهد دود ناشی از اصابت این پهپاد بودند.

این گزارش می‌افزاید تأیید مستقل فیلم منتشر شده ممکن نیست و مقامات اوکراین نیز هنوز در این مورد اظهارنظر نکرده‌اند.

کاخ کرملین، ارتش و نهادهای امنیتی روسیه نیز تاکنون شواهدی در مورد ادعای خود ارائه نداده‌اند.

کاخ کرملین در بیانیه خود می‌گوید: «ما این حادثه را یک اقدام تروریستی برنامه‌ریزی شده و سوء‌قصد به جان رئیس‌جمهور روسیه در آستانه روز پیروزی (پیروزی شوروی در جنگ جهانی دوم) و رژه ۹ مه می‌دانیم. روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌داند که در زمان و مکان مناسب به این حمله پاسخ دهد».

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، نیز به خبرگزاری دولتی ریانووستی گفته است که پوتین در زمان حمله در کاخ کرملین نبود و در اقامتگاه نوو اوگاریوو در حومه مسکو اقامت داشت.

روز گذشته و قبل از حمله پهپادی ادعایی روسیه، شهرداری مسکو بدون ارائه هیچ توضیحی، پرواز پهپادها در آسمان شهر را برای نهادهای غیردولتی ممنوع کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy