Wednesday, May 3, 2023

صفحه نخست » توضیح شهردار تهران درباره جداسازی واگن زنان و مردان در مترو

01_zakani.jpgدر خارج برای جداسازی از ما الگو می گیرند

‎زاکانی گفت: «این جداسازی‌ها پرده نیست بلکه قابی است که روی آن نقش و نگار به کار رفته است.»

بی بی سی - شهردار تهران در پی واکنش‌ها به «پرده‌کشی» در مترو گفته که این جداسازی برای «صیانت از حریم بانوان» است.

‎علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران گفت: «۱۲۹ رام قطار ما ۷ واگن مرتبط به یکدیگر دارند و خارج از کشور نیز اکنون در حال الگو گرفتن از تهران برای جداسازی هستند.»

‎زاکانی گفت: «این جداسازی‌ها پرده نیست بلکه قابی است که روی آن نقش و نگار به کار رفته است.»

‎او گفت: « در حوزه حجاب ۶ ماه است کار کرده‌ایم و این امری اعمالی است و باید گام به گام خدمت ارائه دهیم و در بیش از ۷۰ ایستگاه مترو خدمات ایجابی را ارائه می‌دادیم»

به نظر می‌رسد منظور آقای زاکانی از «خدمات ایجابی» حضور ماموران مترو برای تذکر حجاب و جلوگیری از ورود زنانی باشد که پوشش اختیاری بر تن دارند.

پیشتر انتشار تصاویری از نصب پرده در واگن‌های مترو برای جدا کردن واگن‌های مختص زنان از باقی واگن‌ها واکنش‌برانگیز شده بود.

‎به تازگی یک ویدیو تبلیغاتی برای ترویج پوشش موردنظر حکومت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند منتشر شده که از زیرمجموعه‌های شهرداری تهران است‫.‬

‎با شدت گرفتن سخت‌گیری‌های حکومت برای اجبار حجاب، محدودیت‌هایی در متروهای ایران نیز وضع شد. ویدیوهای زیادی از حضور مامورانی برای تذکر رعایت حجاب در متروها منتشر شد که در شماری از آنها نشان داده می‌شد به زنان بدون حجاب اجباری اجازه ورود به مترو داده نمی‌شود.

هر چند همزمان تصاویری از حضور زنان با پوشش اختیاری در معابر و مترو هم منتشر شد که نشان می‌داد آنها به آنچه «مبارزه مدنی هر روزه» می‌خوانند ادامه می‌دهند‫.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy