Wednesday, May 10, 2023

صفحه نخست » چرا جمهوری اسلامی به هزار و یک دلیل رفتنی است؟ علی اکبر امیدمهر

Aliakbar_Omidmehr_2.jpgحاصل صدها سال تلاش اندیشمندان و خردمندان جامعه بشری، ایجاد مکانیسم هائی است. که بشریت از عمری که دارد. در رفاه و صلح و آسایش و آرامش بسر برد. ایجاد نهادهای مدنی سیاسی اقتصادی فرهنگی، بهداشتی، حقوق بشری، محیط زیستی و... در راستای حصول به تمدنی است. که دیگر در آن جنگ و سرکوب و فقر و بیماری و... نباشد. نخبه‌های سیاسی و دولتمردان جوامع متمدن، تمام همت و تلاش‌شان در راستای رسیدن به این جامعه مطلوب همگان است. این تنها در جمهوری اسلامی است. که راس هرم قدرت در آن یک صد و هشتاد درجه بر خلاف این آرمانهای جوامع بشری عمل می‌کند. ظلم و اختناق و سرکوب و به فقر عمومی و روزمرگی دچار کردن مردم در داخل کشور و صدور شرارت به خارج از ایران بالاخص کشورهای همسایه و منطقه از جمله دکترین‌های این رژیم است.

در حالیکه در جوامع متمدن طی انتخابات آزاد، مردم کاندید مورد نظر خود را از بین بهترین‌ها برای اداره کشور انتخاب می‌کنند. این فقط در ایران اسلامی است. که تمام تلاش‌ها برین میباشد. تا با صافی‌ها و مکانیسم‌های عصرحجری بروز شده، از بین بدترین‌ها چه کسی، اما گوش به فرمان، رئیس دولت یا صاحب منصب و غیره گردد. تا مردم بالاجبار به وی رای بدهند. از بین چند رئیس دولتی که در چهار دهه گذشته محبوب رهبر رژیم بودند. ابتدا یک تیر خلاص زن و سپس با وقفه‌ای چند ساله سرانجام یک قاتل و عضو هیات مرگ بعنوان ملیجک گوش بفرمان وی گمارده شده‌اند. ماموریت هر دوی این ملیجک‌ها نیز خرابی و نابودی مدنیت ایران و فقر و فلاکت ایرانی بوده است.
احمدی نژاد پاسداری تیر خلاص زن بود. که سند قدردانی فلاحیان وزیر اطلاعات به تاریخ شانزدهم آذرماه ۱۳۷۴ از تیر خلاص زنی وی به ۷۰۲ زندای سیاسی، با یک جستجوی اندک هنوزهم در فضای مجازی قابل مشاهده است. حاصل هشت سال ریاست جمهوری وی از بین بردن همه نهادی متمدن اقتصادی مدنی سیاسی بانکی و.. شامل انحلال صندوق تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگان کشور، آئین دادرسی مدنی، موسسه استاندارد تولید، صندوق بیمه کارگران، روستائیان، تامین اجتماعی وزارت کار، صندق ذخیره فرهنگیان، صندوق ذخیره ارزی، صندق توسعه ملی، انحلال سازمان بازرسی کشور و خالی کردن بانک مرکزی از ذخایر ملی شامل ۱۷۶ میلیارد دلار پشتوانه پول ملی بود. یک رقم از ذخایر مزبور در سال ۱۳۸۷ شامل هفت و نیم میلیارد دلار پول نقد و بیست تن شمش طلا در ۳۰۸ کانتینر در ترکیه توقیف شد. که اردوغان آنرا هدیه الهی به مردم ترکیه نام برد. احمدی نژاد علاوه برغارت این ذخایر ملی، طی هشت سال ریاست جمهوری خود، بیش از هزار میلیارد دلار درآمد ارزی از فروش نفت داشت. که همه را صرف تقسیم بین اعضا و سازمانها و نهادهای وابسته به بیت فاسد رهبری، یا صدور شرارت به دنیا تحت عنوان صدور انقلاب نمود. وی تنها کاری که نتوانست انجام دهد. از بین بردن بورس اوراق بها دار کشور بود. که خامنه‌ای با روی کار آوردن رئیسی عضو هیات مرگ اعدام‌های جمعی هزاران زندانی سیاسی در تابستان ۶۷ این ماموریت را به وی واگذار نمود. تا با تعطیلی همه نهادهای تمدن بشری، ایران ما به عصر حجر، با قوانین چهارده قرن پیش در صحرای عربستان برگشته و اداره شود.
اخبار واصله از داخل کشور حاکی است. که اکنون بورس اوراق بها دار کشور، با ضرر دهی مضاعف و با شاخص فلاکت اقتصادی، به بالای ۱۲۰ رسیده و تقریبا تمام شرکت‌ها و کارخانجات و در مجموع کل اقتصاد کشور در مسیرزیان دهی و ورشکستگی قرار گرفته‌اند. در اقتصاد‌های سالم و قانونمند شاخص فلاکت حداکثر بین ۶ تا ۷ در صد قابل تحمل است. یعنی از صد شرکت و موسسه تولید کننده سود رسان، تنها ۶ تا ۷ مورد به مرحله زیان آور رسیده‌اند. که باید تعطیل یا جایگزین شوند. لازم به یادآوری است. که لایحه ایجاد بورس اوراق بها دارکشور در سال ۱۳۴۵ به تصویب مجلس شورای ملی رسید و این اولین باردراین سالهاست. که بورس کشور به ورشکستگی کامل رسیده است. معنی این رویداد این است. که تورم لجام گسیخته و بیکاری و کاهش قدرت خرید و ناتوانی در کسب در آمد از سوی شهروندان بعلت ورشکستگی مطلق اقتصادی کشور به اوج خود رسیده است. عامل این ورشکستگی اقتصادی، مافیای دولتی با اعضای بی سواد اما با اشتیاق سیری ناپذیر در اختلاس و مال اندوزی، دزدی و چپاول ثروت‌های ملی برای خود و اعضای مافیا، اما بالعکس سیاست غیر علمی و غلط و فاجعه بار اقتصادی کشور که نتیجه‌اش ورشکستگی اقتصادی و برای جبران باد کنکی این ورشکستگی و کسری بودجه، چاپ پول کاغذی بدون پشتوانه بوده است. که حاصل آن تشدید پروسه تورم و فقر و بیکاری و افزایش چند برابری مواد ضروری مورد مصرف روزانه مردم است. در چنین اوضاعی همچون دومینوی ورشکستگی اقتصادی بخش صنعت معدن و تجارت کشورنیز منهدم می‌گردد. که در چنین صورتی هیچگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام نمی‌گیرد. در نتیجه مسئله انحصار تجارتی رخ میدهد و صنعت و تجارت کشوربه ثمن بخس در اختیارو انحصار اعضای مافیای قدرت، قرار می‌گیرد.
خامنه‌ای تصور می‌کند. با این اقدام، انتقام خود را از ملت، که دائم خواهان مرگ وی‌اند، گرفته است. در حالیکه نمی‌داند. این بن بست و فاجعه ملی، سرانجام به یک انفجار هزار ریشتری خشم و رستاخیز ملی و انقلاب مردم کشور منجر می‌گردد. کسی که باد می‌کارد، سرانجام طوفان درو می‌کند.

علی اکبر امیدمهر



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy