Saturday, May 13, 2023

صفحه نخست » جانشین فرمانده اطلاعات پلیس خاش کشته شد

01_sis.jpgیاسر عبدلی، جانشین پلیس اطلاعات خاش امروز در درگیری مسلحانه کشته شد.

بنابر اعلام مقامات قضایی و پلیس، در جریان این حادثه، یاسر عبدلی، جانشین پلیس اطلاعات خاش، در استان سیستان و بلوچستان، کشته شده است.

برخی از رسانه‌های محلی دو گروگان زن را «همسر و دختر یک مقام ارشد قضایی بم» معرفی کرده‌اند. رسانه‌های رسمی در این‌باره گزارشی منتشر نکرده‌اند.

«خاتمه» گروگانگیری در شرق ایران؛ مقام ارشد اطلاعاتی پلیس در عملیات «آزادسازی» کشته شد.

بی بی سی - گزارش‌ها از شرق ایران حاکیست که در جریان «عملیات آزادسازی» دو زن گروگان گرفته شده در این منطقه، جانشین فرمانده اطلاعات نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، کشته شده است. رسانه‌ها و مقامات روایت‌های متفاوتی از این گروگانگیری و جریان آن منتشر کرده‌اند.

اکنون فرمانده مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان تایید کرده است که گروگان‌گیری صورت گرفته «با آزادی دو گروگان زن پایان یافته است».

بنابر اعلام مقامات قضایی و پلیس، در جریان این حادثه، یاسر عبدلی، جانشین پلیس اطلاعات خاش، در استان سیستان و بلوچستان، کشته شده است.01_sis2.jpg

مهدی شمس آبادی، دادستان زاهدان مرکز این استان، گفته است که گروگانگیری از آنجا آغاز شد که «یکی از اعضای خانواده گروگان‌گیران در زندان بم [در استان کرمان و در همسایگی استان سیستان و بلوچستان] به جرم آدم‌ربایی در زندان است و آن‌ها آزادی گروگان‌ها را در مقابل آزادی زندانی خود» می‌خواستند. براساس گزارش‌ها، گروگان‌ها به خاش منتقل شده بودند.

برخی از رسانه‌های محلی دو گروگان زن را «همسر و دختر یک مقام ارشد قضایی بم» معرفی کرده‌اند. رسانه‌های رسمی در این‌باره گزارشی منتشر نکرده‌اند.

چگونگی آزادسازی گروگان‌ها

گزارش‌ها درباره این گروگانگیری مبهم و روایت‌های متفاوتی از چگونگی آن منتشر شده است.

زمان دقیق این گروگانگیری و روند آن مشخص نیست و جزئیات زیادی نیز از سوی مقامات رسمی هنوز ارایه نشده است.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان در بیانیه‌ای تنها از «کشته‌شدن یک مامور پلیس و آزادسازی همسر و دختر یک مقام قضایی» خبر داده است.

رسانه‌های محلی اما می‌گویند شمار گروگان‌ها بیشتر بود و «دو نیروی پلیس» هم به دست «گروگان‌گیرها افتاده‌اند.» اما این خبر از سوی مقامات رسمی تایید نشده است.

در روایت دیگری از آزادسازی گروگان‌ها «رسانک»، یک رسانه‌ محلی سیستان و بلوچستان، خبر داده است که «پس از درگیری چندین ساعته، سران طایفه نارویی به درخواست مقامات نظامی با افراد مسلح وارد مذاکره شدند تا با شرایط خارج شدن افراد مسلح از محاصره نیروهای نظامی و رسیدن به مکانی امن چهار گروگان را تحویل آنان دهند».

رسانک همچنین در گزارش خود آورده «دو تن از گروگان‌ها که همسر و دختر یکی از مقامات ارشد قضایی شهرستان بم بوده‌اند به همراه دو نیروی نظامی دیگر که در محل درگیری به گروگان افراد مسلح درآمده بودند به سران طایفه نارویی تحویل داده شده‌اند».

همزمان وبسایت حال‌وش که اخبار سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد اما روایت دیگری از انگیزه گروگانگیری منتشر کرده است.

بنابر این گزارش، یکی از «اعضای» این طایفه تحت تعقیب قرار داشته و ماموران امنیتی به «قصد تسلیم شدن او» بستگان وی را بازداشت کردند. به گزارش این وبسایت، او نیز در واکنش دست به گروگانگیری زده است.

این در حالی است که رسانه‌های دولتی بدون اشاره به توافقی بین نیروهای امنیتی و ریش‌سفیدان محلی، فقط به «متواری شدن گروگانگیرها» اشاره و شمار گروگان‌ها را «دو نفر» اعلام کرده‌اند.

نیروی انتظامی گفته است پس از آزادی دو گروگان، «گروگانگیران با استفاده از شرایط خاص منطقه و تاریکی شب متواری و همچنان تحت تعقیب پلیس استان هستند.»

مشخص نیست آیا خواسته گروگانگیرها مبنی بر آزادی یک زندانی برآورده شده است یا نه.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy