Thursday, May 18, 2023

صفحه نخست » حمله نیروهای امنیتی به تجمع خانواده‌ها مقابل زندان کرج

hamleh.jpgرادیو فردا - نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شامگاه جمعه با پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک با سلاح‌های ساچمه‌زن به سوی خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام که با خواست «توقف موج اعدام‌ها» مقابل زندان قزلحصار کرج تجمع و تحصن کرده بودند، شماری از اعضای این خانواده‌ها و به ویژه زنان را زخمی کردند.

در ویدیوها منتشر شده از حمله نیروهای امنیتی به تجمع این خانواده‌ها مقابل زندان قزلحصار در کرج، پرتاب گاز اشک‌آور به تجمع خانواده‌های زندانیان به وضوح قابل مشاهده است.

این تصاویر همچنین نشان می‌دهند که شماری از زنان و مردان عضو حاضر در این تجمع مخالفت با موج اعدام‌ها در اثر اصابت سلاح‌های ساچمه زن از ناحیه پشت، گردن و صورت زخمی شده است.

سایت حقوق بشری هه‌نگاو در همین خصوص گزارش داد که نیروهای حکومتی با شلیک سلاح‌های سلاح ساچمه‌‌زن به سوی معترضان در مقابل زندان قزل‌حصار «دست‌کم ۱۰ زن» را زخمی کردند.

در همین حال، پایگاه خبری هرانا، ارگان رسانه‌ای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نیز گزارش داد که در ساعات‌های پایانی جمعه شب، بیست و نهم اردیبهشت ماه،« تجمع اعتراضی خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل زندان قزلحصار با ورود نیروهای گارد ویژه پلیس به خشونت کشیده شد.»

مجموعه فعالان حقوق بشر تاکید کرد که «ماموران از گاز اشک‌آور برای سرکوب معترضان استفاده کرده و به سمت آنان با سلاح‌های ساچمه‌زن تیراندازی» کردند.

هرانا همچنین از قول یک شاهد عینی، گزارش داد که در تجمع جمعه شب مقابل زندان قزل‌حصار، علاوه بر نیروهای یگان ویژه، «نیروهای لباس شخصی» نیز اقدام به سرکوب و اعمال خشونت علیه خانواده‌های زندانیان کردند.

به گفته این شاهد عینی، نیروهای یگان ویژه «برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرده و به سمت معترضان با گلوله‌های ساچمه‌ای تیراندازی کردند و همچنین شماری از زنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.»

این سایت حقوق بشری همچنین افزود که علاوه بر خشونت نیروهای یگان ویژه و لباس شخصی در مقابل زندان قزل‌حصار، این نیروها در مناطق دیگر کرج از جمله در فلکه دوم گوهردشت خبر داد که شامگاه جمعه صحنه تظاهرات جمعی از مردم در اعتراض به موج اعدام‌ها و به ویژه اعدام مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی بود.

به نوشته هرانا «خشونت نیروهای امنیتی در فلکه دوم گوهردشت» به حدی بود که «شماری از معترضان مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای» قرار گرفتند و خشونت گسترده نیروهای یگان ویژه به حدی بود که «موجب بسته شدن پاساژ چیچیکا، سیدنی، چچلاس و دیگر مغازه‌ها و واحدهای تجاری و صنفی در این منطقه شد.

تجمع خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل زندان قزلحصار به دنبال موج گسترده و پرشتاب اعدام‌ها در ایران و پس از آن انجام شد که روز جمعه گزارش‌های از انتقال «هفت زندانی در زندان قزلحصار به انفرادی جهت اجرای حکم اعدام» منتشر شد. این زندانیان عمدتا بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy