Friday, May 26, 2023

صفحه نخست » ژنرال میلی: روزهای خونینی در راه است

milley.jpgرادیو فردا - ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز پنجشنبه ۴ خرداد، پس از حضور در نشست مجازی گروه تماس دفاعی اوکراین، به خبرنگاران گفت، روسیه پیروز جنگ در اوکراین نخواهد بود.

او گفت: «از نقطه نظر نظامی، روسیه در این جنگ پیروز نخواهد شد. چنین اتفاقی به هیچ عنوان نخواهد افتاد.»

مارک میلی در عین حال به اوکراین نیز هشدار داد این تصور را از خود دور کند که قادر خواهد بود تمام سربازان روسی را از خاک اوکراین به عقب براند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته که خواهان بیرون راندن تمام روس‌ها از مناطق اشغال‌شده اوکراین است. اما ژنرال میلی در اوایل امسال اعلام کرد که چنین امری «کار بسیار بسیار دشواری» خواهد بود.

میلی در ماه مارس امسال در این باره گفت: «شما دارید درباره دویست هزار روسی که هنوز در اوکراین اشغالی به سر می‌برند صحبت می‌کنید. من نمی‌گویم این کار عملی نیست اما می‌خواهم بگویم کار بسیار دشواری است.»

او روز پنجشنبه مجددا این موضوع را پیش کشید که رسیدن به این هدف «در کوتاه مدت»، چالش بزرگی محسوب می‌شود.

ژنرال میلی با اشاره به این‌که این جنگ ادامه خواهد یافت افزود: «جنگ خونین و سختی در پیش است. و روزی خواهد رسید که هر دو طرف جنگ، یا درباره آن مذاکره می‌کنند و به توافقی می‌رسند یا جنگ به پایان می‌رسد.»

او همچنین با اشاره به گزارش‌هایی درباره سلاح‌های آمریکایی که در روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اعلام کرد که آمریکا هنوز در حال بررسی تصاویر حمله‌ای است که گفته می‌شود در نزدیکی شهر بلگورود روسیه رخ داده است.

واشینگتن مخالفت علنی خود را با استفاده از هر گونه تجهیزات آمریکایی برای حمله به روسیه درون مرزهای روسیه، اعلام کرده است.

در عین حال، ژنرال میلر و ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هر دو در نشست روز پنجشنبه از تصمیم آمریکا برای پشتیبانی از تامین جت‌های جنگی ساخت این کشور برای اوکراین خبر دادند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy