Monday, May 29, 2023

صفحه نخست » رکورد جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

salami.jpgسلامی: پاسداران بالاترین نرخ زادوولد میان نیروهای مسلح را دارند

ایندیپندنت فارسی - در پی سخنرانی‌های مکرر علی خامنه‌ای،رهبر جمهوری اسلامی، برای افزایش جمعیت ایران به دست‌کم ۱۵۰ میلیون نفر، حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام کرد با روش‌هایی چون «گفت‌وگوی چهره به چهره و تعیین مشوق»، سپاه پاسداران به بیشترین میزان زادوولد در میان نیروهای مسلح ایران دست یافته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران، با اعلام اینکه «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بالاترین ‌سازمان در زمینه فرزندآوری بین نیروهای مسلح بوده است»، گفت: «زمانی که تعداد فرزند در خانواده‌ها کاهش یابد، میزان مقاومت، ایثار و نشاط و شادابی در کشور نیز کاهش می‌یابد.»

فرمانده سپاه پاسداران طی سخنانی در همایش فرماندهان نیروهای مسلح گفت یکی از دلایل افزایش زادوولد در خانواده‌های پاسداران، «ابلاغ دستورالعملی به‌همراه مشوق‌ها» بوده است، و دلیل دیگر آن را نیز برگزاری «گفت‌وگوهای چهره به چهره» با اعضای سپاه و خانواده‌هایشان برای تشویق به افزایش فرزندآوری دانست.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

فرمانده ‌کل سپاه پاسداران «تک‌فرزندی» را «پدیده خاموش انقراض نسل» خواند و مدعی شد «روند جمعیتی جهان به‌شکلی پیش می‌رود که جمعیت اسلام در جهان در رتبه دوم قرار دارد».

سلامی به برنامه سپاه پاسداران برای افزایش فرزندآوری خانواده‌های پاسداران، از جمله «گفت‌وگوی چهره به چهره» با اعضای سپاه برای زادوولد بیشتر، اشاره کرد و گفت: «در رابطه با فرزندآوری و ازدواج، علاوه ‌بر گفت‌وگوهای چهره به چهره، مشوق‌هایی را هم در این رابطه انجام می‌دهیم.»

فرمانده کل سپاه افزود که برای درمان ناباروری، مرکز درمان ناباروری در بیمارستان نجمیه راه‌اندازی شده است که برای فرزندآوری، به خانواده‌های اعضای سپاه پاسداران خدمات ارائه می‌دهد.

سلامی با بیان اینکه معاونت نیروی ‌انسانی سپاه «دستورالعملی در ۵۰ بند به‌ همراه مشوق‌های لازم در ۹۰ ‌محور» برای افزایش فرزندآوری اعضای این نیرو ابلاغ کرده است، افزود: «تمام تلاش‌ها در صورتی نتیجه‌بخش خواهد بود که فرهنگ ازدواج و فرزندآوری در جامعه تغییر یابد.»

حسین سلامی با طرح این ادعا که «حدود ۱۰ سال پیش اعلام کرده بودند که در سال ۲۰۵۰ میلادی هویت مسیحی اروپا تغییر خواهد یافت و اسلام هویت غالب اروپا خواهد بود، به نحوی که اسم محمد برای پسر و اسم‌های فاطمه و نور برای دختر در کشور انگلیس نام برتر و فراوان‌تر بود»، گفت: «متاسفانه وقتی گروه تروریستی داعش ایجاد شد، این برتری نام‌های محمد، فاطمه و نور از ردیف اول به ردیف ۱۱ سقوط کرد.»

اظهارات فرمانده سپاه پاسداران درباره افزایش زادوولد در خانواده‌های پاسداران، همسو با اقداماتی است که دستگاه‌های حکومتی مختلف جمهوری اسلامی ایران در تلاش اجرای فرمان علی خامنه‌ای برای افزایش جمعیت، به اجرا گذاشته‌اند.

علی خامنه‌ای نخستین بار در مرداد ۱۳۹۰ خواهان افزایش پرشتاب جمعیت ایران شد و گفت: «من معتقدم که کشور ما با امکاناتی که داریم، می‌تواند ۱۵۰ میلیون نفر جمعیت داشته باشد. هر اقدام و تدبیری که می‌خواهد براى متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد، بعد از ۱۵۰ میلیون نفری شدن کشور انجام بگیرد.»

مهر ۱۳۹۱ نیز خامنه‌ای سیاست پیشین جمهوری اسلامی ایران را در دهه هفتاد خورشیدی برای کنترل جمعیت، اشتباه خواند و گفت: «یکی از خطاهایی که خود ما کردیم، این بوده که تحدید نسل از اواسط دهه ۷۰ به این طرف باید متوقف می‌شد. مسئولان کشور در این‌ باره اشتباه کردند و خودم هم سهیم هستم.»

تاکید خامنه‌ای بر افزایش جمعیت، در حالی است که بنا به آمارهای رسمی حکومت، ایران از نزدیک به دو دهه پیش با «تورم دو رقمی» و در بسیاری از این سال‌ها با تورم بیش از ۲۰ درصد مواجه بوده است و اینک بنا به اعلام مرکز آمار ایران از «تورم نقطه‌به‌نقطه»، نرخ تورم در اردیبهشت سال جاری به ۵۴.۲ درصد رسید و نرخ تورم بهای مواد غذایی بیش از ۷۵ درصد است.

علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از مشاوران اقتصادی علی خامنه‌ای، پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت، اعلام کرد که در حال حاضر ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در ایران حتی به حداقل امکانات زندگی دسترسی ندارند.

او گفت: «دو هزار و ۲۰ محله و ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت در سراسر ایران وجود دارد که از امکانات اولیه زندگی، مانند مسکن، اشتغال، تحصیلات تا ۱۲ سال، سلامت، خوراک و پوشاک محروم هستند.»

با وجود چنین وضعیتی که نزدیک‌ترین مشاوران خامنه‌ای نیز به آن آگاهی دارند، اصرار رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران بر افزایش جمعیت، سبب تصویب طرح‌های مختلف، از آن جمله «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، شده است.

وزارت بهداشت نیز از چند سال پیش، ارائه رایگان خدمات پیشگیری از بارداری را در ایران متوقف، و محدودیت‌های گسترده‌ای، حتی در مورد سقط جنین قانونی، ایجاد کرده است.

در میان تبلیغات حکومتی گسترده برای افزایش زادوولد، مقام‌های حکومتی نیز با ارائه آمارهایی، می‌کوشند تصویری گوش‌به‌فرمان و مجری فرمان‌های خامنه‌ای، از خود ارائه دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy