Wednesday, May 31, 2023

صفحه نخست » حمله اوکراین به دو پالایشگاه‌ نفتی روسیه

fire.jpgصدای آمریکا - روسیه روز چهارشنبه ۳۱ ماه مه، ادعا کرد که واحدهای توپخانه اوکراین برای سومین بار در هفته جاری به شهری در داخل خاک روسیه حمله کرده است و پهپادهای اوکراینی، دو پالایشگاه نفت روسیه را نیز مورد حمله قرار داده‌اند. اوکراین واکنش سریعی به این ادعا نشان نداده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هر دو کشور یکدیگر را متهم می کنند که با حملات هوایی به پایتخت‌های‌شان قصد ایجاد رعب و وحشت دارند.

هر دو طرف درگیری می گویند که پیش از ضد حمله اوکراین برای بیرون راندن روسیه از شرق و جنوب این کشور در روزها یا هفته‌های آینده، محل‌های تجمع نیروها و تجهیزات نظامی یکدیگر را هدف قرار داده‌اند.

از سوی دیگر، مقامات روسی گفتند که دو پالایشگاه نفت روسیه که بزرگترین پایانه های صادرات نفت این کشور هستند، هدف حمله پهپادی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، این حمله، آتش‌سوزی در پالایشگاه آفیپسکی را به دنبال داشت و در مورد پالایشگاه ایلسکی، پهپاد پیش از انجام حمله، توسط نیروهای روسی سرنگون شد.

پس از انجام این حملات، نماینده روسیه در سازمان ملل، آمریکا را به تشویق اوکراین متهم کرد و کاخ سفید نیز تاکید کرد که از حملات اوکراین به داخل خاک روسیه حمایت نمی‌کند.

یک مقام روسیه هم بریتانیا را به علت تشویق اوکراین برای حمله به خاک روسیه مورد انتقاد قرار داد و دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه، گفت که «هر مقام بریتانیایی که به جنگ علیه روسیه کمک کند، می‌تواند هدف نظامی مشروع تلقی شود.»

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، پیش از این گفته بود که اوکراین حق استفاده از نیروهایش در فراتر از مرزهای خود را دارد.

واشنگتن و لندن، تامین کنندگان اصلی تسلیحات برای اوکراین هستند؛ مشروط بر این که از آنها برای دفاع از خود و بازپس‌گیری اراضی اشغال شده توسط روسیه استفاده کند.

از سوی دیگر، ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد که نیروهای این کشور روز سه‌شنبه، ۲۲ حمله روسیه را در شرق اوکراین دفع کردند و هواپیماهای اوکراینی نیز ۱۱ حمله به نیروها و تجهیزات روسیه انجام داده‌اند.

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد که نیروهای اوکراینی را در اطراف دو شهرک در منطقه دونتسک عقب رانده است و بی آن که مدرکی ارائه دهد، مدعی شد که آخرین کشتی جنگی اوکراین را در جریان حمله موشکی اودسا منهدم کرده است.

نیروی دریایی اوکراین اعلام کرد که به ادعاهای روسیه پاسخ نخواهد داد و در طول جنگ، هیچ اطلاعاتی در مورد میزان تلفات این کشور را منتشر نخواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy