Thursday, Jun 1, 2023

صفحه نخست » به دختران باکره تجاوز می‌کردند که بهشت نروند

rape.jpgسخنان «حسین مرتضوی زنجانی»، رییس سابق زندان اوین در چند روز گذشته، فضای کلاب‌هاوس را به خود مشغول کرده است.

ازدواج اجباری یا تجاوز به دختران باکره

ایران وایر - یکی از موضوعات مناقشه‌برانگیز مطرح شده توسط مرتضوی که تا پیش‌ازاین، هیچ‌یک از مسوولین جمهوری اسلامی درباره آن صحبت نکرده بودند، موضوع ازدواج اجباری یا تجاوز به دختران زندانی با این بهانه که آنان به بهشت نروند، بود.

رییس سابق زندان اوین گفت که زندانیان زن باکره قبل از اعدام به ازدواج اجباری با زندانبان درآمدند، چون معتقد بودند که آنان «نباید بی‌گناه از دنیا بروند [به بهشت بروند.]»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

او گفته است: «یکی از پدران این دختران که می‌دانستم دروغ نمی‌گوید، به من می‌گفت آنچه که مرا در زندگی رنج می‌دهد و خیلی اذیت می‌شوم و خیلی ناراحتم، کشته‌شدن دخترم نیست، این است که پولی را آوردند و گفتند این پول، پول عقد شرعی دخترت است. این برای من از مرگ بچه‌ام بالاتر و بدتر بود.»

بر اساس روایت زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ ، روحانیون حاکم بر جمهوری اسلامی بر این باور بودند که اگر دختران باکره اعدام شوند، به بهشت می‌روند و به همین دلیل در قالب ازدواج اجباری، به آنان تجاوز می‌کردند تا باکره از دنیا نروند.

سخنان مرتضوی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرده است، درحالی که برخی زندانیان سابق معتقدند که او اطلاعات خاص و جدیدی درباره اعدام دسته‌جمعی زندانیان نداشته که ارزش داشته باشد و به تعبیری، اطلاعات سوخته را مطرح کرده است. او در این میان تلاش کرده نقش «ابراهیم رئیسی» در گرفتن فتوای اعدام زندانیان از آیت‌الله «خمینی» را، پررنگ‌تر جلوه دهد.

مرتضوی همچنین بارها از خوش‌رفتاری با زندانیان سخن گفته است، درحالی که برخی از زندانیان، دوره او را سخت‌تر از قبل توصیف می‌کنند.

مرتضوی به لحاظ سیاسی، به جریان موسوم به چپ اسلامی منسوب بود و شاید از این جهت قصد دارد که اکثر اتفاقات رخ داده را به جریان راست قوه‌قضاییه از جمله «لاجوردی» و یا ابراهیم رئیسی منسوب کند. اقداماتی که بدون نظر آیت‌الله خمینی به‌عنوان رهبر جمهوری اسلامی، ممکن نبوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy