Thursday, Jun 1, 2023

صفحه نخست » نخستین روایت امدادگر بلژیکی آزاد شده از شکنجه و انفرادی در ایران

belg.jpgامدادگر بلژیکی آزادشده از ایران: از بازگشت به «بلژیک زیبا و دموکراتیک» خوشحالم

ایران وایر - «اولیویه فانده‌ کاستیل»، امداگر زندانی بلژیکی که پنج روزه پیش، پس از ۱۵ ماه حبس در زندان جمهوری اسلامی به کشورش بازگشته است،‌ در نخستین اظهار نظر پس از زندان خود گفته ۱۳ ماه از ۱۵ ماه بازداشت خود را در سلول انفرادی، بدون دسترسی و آگاهی از رویدادهای دنیای بیرون سپری کرده است.

روز پنج‌شنبه، ۱۱ خرداد، آقای فانده در پستی اینستاگرامی نوشت: «یک هفته زیبا را در بلژیک دموکراتیک و «به دور از واقعیت بازداشت خودسرانه» در ایران سپری کرده است.»

اولیویه فانده‌ پنج روز پیش با میانجی‌گری عمان، در جریان تبادل زندانیان بین دولت بلژیک با جمهوری اسلامی ایران با اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی محکوم‌شده به بیست سال حبس به دلیل اقدامات تروریستی، مبادله شد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این امدادگر ۴۱ ساله بلژیکی گفته پس از آزادی از زندان از جزئیات اقدامات متعدد مردم کشورش برای بازگرداندن او آگاه شده است. او همچنین گفته که در طول این هفته زیر نظر تیم پزشکی و در کنار خانواده خود، آماده بازگشت تدریجی به زندگی عادی می‌شود.

آقای فانده‌ کاستیل که ماه‌ها در انفرادی تحت فشار و شکنجه بوده نوشته که «باید به تلاش برای آزادی سایر گروگان‌های بی‌گناه در جهان ادامه داد، چرا که دنیا به طرزی وحشتناک مملو از رویدادهای تأسف‌بار است.»

این شهروند بلژیکی گروگان گرفته شده در ایران پیشتر توسط مقامات قضایی با اتهام «جاسوسی» محاکمه و به چهل سال حبس محکوم شده بود.

جمهوری اسلامی بارها با گروگانگیری شهروندان کشورهای عمدتا غربی، سعی در استفاده از آنها برای گرفتن امتیازات سیاسی و اقتصادی بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy