Monday, Jun 5, 2023

صفحه نخست » آتش‌سوزی در بازار تهران

fire.jpgایندیپندنت فارسی

آتش‌سوزی در انبار چسب بازار سید ولی تهران که حوالی ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه ۱۶ خرداد آغاز شد، چندین مغازه و انبار و در مجموع یک‌هزار مترمربع از این بازار را گرفتار حریق کرد.

گفته می‌شود در این انبارها چسب، مواد نگهدارنده و تینر نگهداری می‌شدند و آتش‌سوزی ابتدا از یک ساختمان سه‌طبقه در بازار سید ولی شروع شد و بعد به یک انبار با سقف شیروانی سرایت کرد.

***

ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، اعلام کرد که تا حوالی ساعت ۱۱ به وقت ایران، نیروهای ۱۱ ایستگاه آتش‌نشانی در عملیات اطفای حریق شرکت کرده‌اند. او به شبکه خبر صداوسیما گفت که از گسترش آتش به پاساژهای اطراف جلوگیری شده است اما تا این لحظه از تعداد فوتی‌ها و میزان تلفات آمار دقیقی در دست نیست.

***

با این حال ایسنا به نقل از سازمان اورژانس کشور تعداد مصدومان این آتش‌سوزی را سه نفر اعلام کرد. معاون سازمان اورژانس با اعلام این خبر افزود: «شدت سوختگی مصدومان بین ۵۰ تا ۷۰ درصد است و تیم اورژانس تهران برای تدابیر لازم به محل اعزام شده است.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادعا می کند که انبار چسب بازار سید ولی پیش از این شش بار بابت ناایمن بودن این ساختمان اخطار دریافت کرده است.

دادستانی نیز چندی پیش از وجود تعداد زیادی ساختمان‌ ناایمن در تهران خبر داده بود. در پرحاشیه‌ترین این موارد، اعلام شد که کلینیک هزارتختخوابی مهدی در تهران در شرایط و وضعیت ناایمن قرار دارد؛ بیمارستانی که اسفندماه با حضور ابراهیم رئیسی افتتاح شده بود و اکنون مسئولان بیمارستان ناایمن بودن آن را انکار می‌کنند.

بر اساس گزارش منتشرشده در هفته اول خرداد، ۴۵ ساختمان پایتخت ناایمن اعلام شده‌اند. در این گزارش نام هشت بیمارستان هم به چشم می‌خورد: بیمارستان رسول اکرم، بیمارستان امام خمینی، بیمارستان لولاگر، بیمارستان طرفه، بیمارستان سینا، بیمارستان بوعلی، بیمارستان شهدای یافت‌آباد و بیمارستان فیاض‌بخش.

در این فهرست نام بازارچه سنتی ستارخان، بازار گل امام رضا، مجموعه انبارهای شهید حدادی، پاساژ کویتی‌ها، پاساژ علاءالدین، پاساژ میلاد قائم، پاساژ مهستان، مرکز تجاری افرا، پاساژ حمام قبله، پاساژ رضوی، پاساژ و سینما اروپا، پاساژ گراند هتل، پاساژ شناسا، پاساژ زورخانه، پاساژ وحدت، پاساژ بلور و دیگر مراکز و ساختمان‌ها در حوالی بازار تهران و دیگر مناطق نیز دیده می‌شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy