Sunday, Jun 18, 2023

صفحه نخست » مقام شهرداری بروکسل به خاطر دعوت از زاکانی، شهردار بسیجی تهران، مجبور به استعفا شد

fired.jpgبی بی سی - پاسکال اسمت، مسئول شهرسازی و امور بین‌الملل شهرداری بروکسل سرانجام پس افزایش انتقادها به میزبانی او از یک هیأت ایرانی به سرپرستی شهرداری تهران از سمت خود استعفا داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه حاجا لحبیب، وزیر امور خارجه بلژیک، پاسکال اسمت را متهم کرد با دعوت از از هیأت ایرانی و روس برای شرکت در کنگره شهرداران شهرهای بزرگ در نشست شهری بروکسل، «تصویر پایتخت» را «لکه دار» کرده است.

سه روز پس از این اظهارنظر سرانجام این مقام شهرداری بروکسل از مقام خود استعفا داد.

***

معاون امور شهرسازی بروکسل کنفرانس خبری اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

او گفت که اکنون خود را «موظف به کناره‌گیری‌» می‌داند اکنون که ایمیلی از دفترش دریافت کرده که تایید می‌کند که مجموعه زیر نظر او هزینه‌های اقامت علیرضا زاکانی شهردار تهران و دو مقام روسی را پرداخت کرده است.

دریا صفایی، نماینده بلژیک: اکنون نوبت استعفای وزیر خارجه بلژیک است

دریا صفایی،‌ نماینده پارلمان بلژیک در توییتی در واکنش به استعفای این مقام شهرداری بلژیک گفته است: «این که پاسکال اسمت، مسئولیت خود را برعهده می گیرد، صحیح است، اما مسئولیت نهایی برعهده وزیر خارجه است، او نمی‌تواند در سمتش باقی بماند.»

تئو فرانکن، از اعضای پارلمان بلژیک و مسئول هیات این کشور در ناتو هم در توییتی در واکنش به استعفای پاسکال اسمت، مقام شهرداری بروکسل گفته: «خبر خوش برای مردم دلیر ایران در داخل و خارج، پاسکال اسمیت، سیاستمدار بلژیکی که بسیجی تروریست زاکانی را به بروکسل دعوت کرده بود، استعفا داد. فشار خیلی زیاد است. غرب به حمایت از شما و مبارزه شما برای آزادی ادامه خواهد داد.»

او در این توییت همچنین گفته: «ما باید سپاه را در لیست تروریستی قرار دهیم. باید از شر این رژیم وحشتناک خلاص شویم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy