Thursday, Jun 22, 2023

صفحه نخست » ٣٦٠ نمایندۀ مجالس ملی و سنای فرانسه خواستار اتخاذ تدابیر قوّی و مؤثر علیه رژیم اسلامی ایران شدند

france.jpgمجالس ملی و سنای فرانسه جهان را به حمایت از مردم ایران فراخواندند

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

نمایندگان و سناتورهای فرانسوی در بیانیۀ خود یادآوری کرده‌اند که از زمان کشته شدن مهسا امینی در مقر پلیس گشت ارشاد در تهران و آغاز اعتراض‌های سراسری در ایران بیش از ٧۵٠ تظاهرکننده کشته و سی هزار نفر دیگر توسط رژیم ملاها دستگیر شده‌اند و جامعۀ بین المللی باید به مسئولیت خود در قبال مردم ایران عمل کند.

این بیانیه به امضای رهبران همۀ احزاب پارلمانی فرانسه و رؤسای گروه‌های پارلمانی آنها در مجلس ملی و سنای این کشور رسیده است. "آندره شسیّن" نمایندۀ مجلس فرانسه و از اعضای گروه پارلمانی دفاع از دموکراسی در ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی که به مناسبت انتشار این بیانیه برگزار شد، تصریح کرد : این اولین بار است که این تعداد نماینده در فرانسه بیانیه‌ای را امضاء می‌کنند.

در این بیانیه آمده است که هر تغییری در ایران باید به دست مردم ایران و به یاری مقاومت آنان صورت بپذیرد. با این حال، امضاءکنندگان متن از جامعۀ بین‌المللی خواسته‌اند که با "اتخاذ تدابیر قوّی و مؤثر علیه رژیم کنونی ایران از تلاش مردم این کشور برای تغییر حمایت کنند."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

نمایندگان مجلس ملی و سنای فرانسه حمایت خود را از ارزش‌های جمهوری (آزادی بیان، جدایی دین از دولت، لغو مجازات اعدام، برابری زن و مرد...) که در برنامۀ مریم رجوی، رئیس شورای ملی مقاومت ایران، فهرست شده اعلام کرده‌اند. فیلیپ گوسلن، نمایندۀ حزب لیبرال جمهوری‌خواهان در مجلس ملی فرانسه از دولت این کشور خواسته است که تسلیم فشارهای حکومت ایران نشود و ممنوعیت برگزاری تظاهرات اول ژوئیه در پاریس توسط شورای ملی مقاومت ایران را لغو کند. فرمانداری پاریس با استناد به خطر آشوب و بی‌نظمی و عملیات تروریستی برگزاری این تظاهرات را ممنوع اعلام کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy