Monday, Jul 10, 2023

صفحه نخست » حکم زندان به جرم بیماری واگیردار بی‌حجابی

hijabBimar.jpgایران وایر - دادگاهی در تهران، امتناع یک شهروند زن از پوشیدن حجاب اجباری را «بیماری روحی واگیردار» توصیف کرده و او را به زندان و محرومیت‌های اجتماعی محکوم کرده است.

بر اساس تصویر این حکم که روز دوشنبه ۱۹ تیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، این زن ساکن تهران به به‌دلیل «بی‌حجابی» به تحمل دو ماه حبس، دریافت گواهی سلامت هر دو هفته یک بار و همچنین دو سال ممنوع‌الخروجی محکوم شده است.

در متن این حکم که توسط علی امیدی، دادرس محاکم کیفری ۲ تهران، صادر شده است،«بی‌حجابی» یک «بیماری روحی واگیر» توصیف شده که به «شیوع هرزگی جنسی» می‌انجامد و به همین دلیل متهم پرونده علاوه بر حبس به شش ماه «مشاوره برای درمان بیماری» نیز محکوم شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در بخشی دیگری از این حکم احتمال رفتار «ضد ایرانی» در سفر های خارج از کشور، از دلایل ممنوع الخروجی این زن عنوان شده است.

hokm.jpgتصویری از حکم دادگاه

صدور حکم زندان و محرومیت‌های اجتماعی برای زنان به جرم مخالفت با حجاب اجباری در شرایطی صورت می‌گیرد که لایحه موسوم به «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» که از سوی دولت رئیسی به مجلس فرستاده شده، هنوز به صورت قانون الزام آور در نیامده است.

در این لایجه جرایم نقدی و غیر نقدی متعددی برای زنانی که تن به حجاب اجباری نمی‌دهند، تعیین شده است.

امروز رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی در مورد لایحه موسوم به حجاب و عفاف گفت «نباید منتظر لایحه مجلس در این خصوص باشیم چرا که ممکن است زمان‌بر باشد»

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز اعلام کرده ضابطین در برخورد با «بی حجابی» نیازی به دستور مقام قضایی ندارند و می‌توانند رأساً به وظایف خود عمل کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy