Monday, Jul 31, 2023

صفحه نخست » تغییر سردبیر زمانه

nikfar.jpgرادیو زمانه - محمدرضا نیکفر از سردبیری زمانه کناره گرفته است. او همکار زمانه باقی خواهد ماند و مایل است بیشتر وقت خود را به نوشتن اختصاص دهد.

نیکفر در دوره مسئولیت خود زمانه را به یک رسانه پیشرو تبدیل کرد. در دوره او نسلی از روزنامه‌نگاران باتجربه در کنار جوانانی آشنا به قواعد روزنامه‌نگاری آنلاین قلم زدند و وضع جهان را برای مخاطبان این رسانه روایت کردند. رصد و نقد تحلیلی مسائل عمده در جغرافیای ایران و جهان و برجسته کردن نقش اندیشه در مسائل روز از دیگر نقاط قوت زمانه در دوره او بود. توجه ویژه به روزنامه‌نگاری تحقیقی نیز از دیگر دستاوردهای محمدرضا نیکفر برای زمانه است.

فرهنگ بحث و گفت‌وگو، ایجاد محیط کار سراسر از صمیمیت اما در همان حال جدی و پیگیر از یادگارهای ماندنی او برای همکارانش است. در دوران سردبیری محمدرضا نیکفر زمانه به تدریج از یک رسانه شهروندی به یک رسانه تحلیلی و تحقیقی تغییر ماهیت داد و در همان حال هویت فرهنگی و اجتماعی خود را حفظ کرد. به کارگیری بهینه شبکه‌های اجتماعی از دیگر دستاوردهای اوست.

پیام سپاس محمدرضا نیکفر، سردبیر پیشین زمانه:

من پس از حدود دوازده سال از سردبیری "زمانه" کناره می‌گیرم. البته با "زمانه" می‌مانم و فکر می‌کنم در این زمانه، "زمانه" بهترین جاست برای رابطه داشتن با مخاطبانی که انتقادی می‌اندیشند و آنچه را که می‌خوانند، سنجشگرانه برمی‌گزینند. همچنین "زمانه" جای ویژه‌ای است از نظر اعضای تحریریه مرکزی آن، همکاران آن در دفتر آمستردام و شبکه وسیع همکارانش در ایران و کشورهای دیگر. از اینکه با آنان همکار بودم و همکار می‌مانم خوشحال و مفتخرم. همه‌ی ما با هم رسانه‌ای ساختیم مستقل، آزادی‌خواه و برابری‌خواه، پیگیر در نقد سلطه‌گری، تبعیض و بی‌عدالتی. بادا که همواره چنین بماند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy