Wednesday, Aug 2, 2023

صفحه نخست » چهار اتهام جنایی جدید علیه ترامپ که می‌تواند او را به ۲۰ سال زندان محکوم کند

trump.jpgرادیو فردا - جک اسمیت، بازرس ویژه پرونده ترامپ، یک کیفرخواست ۴۵ صفحه‌ای در روز سه‌شنبه ۱ اوت/ ۱۰ مرداد در واشنگتن دی‌سی تنظیم کرد که در آن چهار اتهام جنایی علیه ترامپ مطرح شده است که برخی از آنها تا ۲۰ سال زندان دارند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، روز سه‌شنبه برای سومین بار طی چهار ماه اخیر با اتهامات قضایی مواجه شد، اتهاماتی که این‌بار معطوف به تلاش‌های او برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است که به شکست او منجر شده بود.

کیفرخواست جدید آقای ترامپ شامل چهار مورد اتهامی است که او بر اساس آن به توطئه برای فریب ملت، تلاش برای ممانعت از اقدام کنگره در تایید پیروزی جو بایدن و سلب حقوق رای‌دهندگان متهم شده است.

به ترامپ دستور داده شده است که روز پنج‌شنبه در جلسه دادگاه فدرال حضور یابد. این اتهامات بر اساس تحقیقاتی است که جک اسمیت، بازرس ویژه وزارت دادگستری ایالات متحده درباره اقدامات آقای ترامپ انجام داده است.

دونالد ترامپ که نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است در این کیفرخواست متهم شده که به همراه شش نفر دیگر برای تغییر نتایج انتخابات توطئه کرده است. نام آن شش نفر دیگر هنوز اعلام نشده.

دادستانی فدرال در این کیفرخواست نوشته که ترامپ می‌دانسته که ادعاهایش درباره تقلب در انتخابات دروغ است اما آن را با هدف ایجاد جو بی‌اعتمادی شدید ملی و خشم عمومی نسبت به نهاد انتخابات تکرار کرده.

کمپین انتخاباتی آقای ترامپ در بیانیه‌ای گفت که او همواره مطیع قانون بوده و این کیفرخواست را یک «آزار و اذیت سیاسی» خواند که یادآور اقدامات «نازی‌ها در آلمان» است.

مقامات مسئول شهادت داده‌اند که ترامپ با ادعاهای خود درباره تقلب گسترده در انتخابات آنها را تحت فشار قرار داده بود. طرفداران دونالد ترامپ روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ با هدف ممانعت از اقدام کنگره در تایید پیروزی جو بایدن به کنگره حمله کردند.

کیفرخواست یادشده آقای ترامپ و همدستان او را متهم کرده که فهرست‌های تقلبی از رای‌دهندگان در هفت ایالتی که در آن شکست خورده است، تهیه کرده بود تا این آرای تقلبی نیز شمرده شوند و در نهایت کنگره آمریکا آن را تایید رسمی کند.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد که اگرچه نام همدستان ترامپ اعلام نشده اما از شواهد چنین برمی‌آید که یکی از آنها جفری کلارک، مقام سابق در وزارت دادگستری ایالات متحده باشد که تلاش کرد تا به سمت دادستان کل دست یابد و از این طریق بتواند تحقیقاتی را درباره تقلب در انتخابات در ایالت جورجیا و برخی دیگر ایالت‌ها انجام دهد.

متهم دیگر نیز به نظر می‌آید جان ایستمن، وکیل، باشد که معتقد بود مایک پنس، معاون رئیس جمهوری وقت ایالات متحده، می‌تواند نتایج انتخابات را در کنگره تایید نکند.

ترامپ نخستین رئیس جمهور سابق ایالات متحده است که با اتهامات قضایی مواجه شده است. او این مدت تلاش کرده این تصویر را از دادستان‌ها القا کند که دنبال انتقام‌گیری سیاسی هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy