Saturday, Aug 12, 2023

صفحه نخست » خبر فوری محمدرضا فرزین درباره پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی

farzin.jpg
- رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی از آزادسازی همه منابع ارزی ایران در کره جنوبی خبر داد
- ایران اعتراف کرد که یک میلیارد دلار از ارزش دارایی‌هایش در کره کم شده و سودی هم به آنها تعلق نگرفته
- رئیس بانک مرکزی ایران تایید کرده است دارایی‌های آزادشده در کره جنوبی صرف خرید «کالاهای غیرتحریمی» خواهد شد.

محمدرضا فرزین در این رشته توئیت نوشت: لازم به تاکید است که متاسفانه نزدیک به ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی کشورمان طی سال‌های پایانی دهه ۹۰ بصورت وون (واحد پول ملی کره جنوبی) به بانک‌های کره جنوبی واریز شده بود و به آن هم، هیچ سودی تعلق نمی‌گرفت. حتی در طی این سال‌ها نیز به دلیل کاهش برابری وون به دلار، نزدیک به یک میلیارد دلار آن با کاهش ارزش برابری مواجه شد.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه رئیس کل بانک مرکزی ایران سپس گفته است که باقی‌ماندۀ دارایی های توقیف شدۀ ایران با هزینۀ یک کشور ثالث به یورو تبدیل شده و به زودی همه آنها به "حساب‌های شش بانک ایرانی در قطر واریز خواهد شد."

محمدرضا فرزین نام کشور ثالثی را که هزینۀ تبدیل کردن دارایی های مسدود شدۀ ایران به یورو را تأمین کرده نبرد و نگفت که منظور او از حساب های شش بانک ایرانی در قطر دقیقاً چیست.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

با این حال، آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که دولت کره با تبدیل یک بارۀ دارایی های ایران از "وون" به یورو مخالفت کرده، زیرا نگران است که این اقدام به ارزش "وون" در مقابل ارزهای خارجی لطمه وارد آورد. به همین خاطر سئول با تبدیل تدریجی و اندک‌اندک این دارایی‌ها از "وون" به یورو و واریز آنها به حساب ویژه ای در قطر موافقت کرده است.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy