Tuesday, Aug 15, 2023

صفحه نخست » شکست پروژه یک ترور "به‌دست سپاه‌" در گرجستان

terror.jpgصدای آمریکا - ایتسیک موشه، بازرگان یهودی اهل گرجستان، مدعی شد که در یک سال اخیر، از سه سو قصد در کشورش جان به در برده و تحقیقات گرجستان، سپاه پاسداران را «پشت پرده این حملات» معرفی کرده است.

به گزارش جروزالم پست، ایتسیک موشه به «مدیا‌ لاین» گفت، خوشبختانه هر سه تلاش برای سوءقصد به جانش با دخالت نیروهای امنیتی گرجستان شکست خورده است. دو مورد از این حملات تلاش برای صدمه زدن با چاقو و مورد سوم تیراندازی بود که نیروهای امنیتی گرجستان توانستند پیش از حمله، در اسلحه‌ مهاجم «خرابکاری» کرده و مانع از شلیک شوند.

این بازرگان یهودی اهل گرجستان به مدیا‌ لاین گفت: «تحقیقات مقامات محلی نشان می‌دهد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، پشت این حملات بوده است.»

به نظر می‌رسد، این حملات با هدف متوقف کردن تلاش‌های موشه برای حمایت از روابط بهتر بین اسرائیل و گرجستان و بهبود نگرش نسبت به اسرائیل در منطقه انجام شده است.

ایتسیک موشه در دهه ۷۰ میلادی و در سن ۱۲ سالگی به اسرائیل مهاجرت کرد و در سال ۱۹۸۹ به عنوان اولین نماینده آژانس یهود در اتحاد جماهیر شوروی به کشور خود بازگشت. از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، او پل‌هایی بین جمهوری‌های شوروی سابق و اسرائیل ایجاد کرد.

سازمان او، بیت اسرائیل (خانه اسرائیل) در ۱۸ کشور توسعه پیدا کرده است.

واشنگتن پست گزارش داد که مقامات غربی معتقدند کسانی که در تلاش برای ترور این بازرگان یهودی اهل گرجستان بودند، در سال ۲۰۲۱ نیز در توطئه‌ای برای قتل جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا و سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل، نقش داشته‌اند. یک تبعه ایرانی به جرم توطئه برای ترور بولتون متهم شده است.

چندی پیش نیز یواف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل نیز هشدار داد، اسرائیل و متحدانش در سال‌های اخیر توانسته‌اند بیشتر از پنجاه تلاش جمهوری اسلامی برای ترور شهروندان اسرائیلی و یهودی در سراسر جهان را خنثی کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy