Friday, Aug 25, 2023

صفحه نخست » دعوت خانواده مهسا امینی به مناسبت سالگرد جان‌باختن ژینا

خانواده امینی با انتشار پیامی در سالروز مرگ ژینا از "آزادی‌خواهان کشور" دعوت به تجمع بر مزار او کرد

دویچه وله - از سوی خانواده ژینا مهسا امینی به مناسبت سالروز مرگ او بیانیه‌ای روز چهارشنبه، اول شهریور (۲۳ اوت) انتشار یافته است.

Jlarge.jpgامجد امینی، پدر ژینا مهسا امینی

***

این بیانیه از "آزادی‌خواهان کشور" خواسته است در سالروز جانباختن ژینا مهسا امینی "با پرهیز از هر گونه خشونتی" بر مزار او حضور به هم رسانند: «اکنون پس از گذشتِ یک سال، از تمامی آزادی‌خواهان کشور می‌خواهیم در سالروز این جنایت هولناک و نابخشودنی، بار دیگر ندای تظلم‌خواهی خود را سر داده و با کمترین هزینه‌های جانی و مالی و پرهیز از هرگونه خشونتی، با تجمع بر مزار آن سمبل پاکی و مظلومیت، در ۲۵ شهریورماه امسال یاد او و تمامی جان‌باختگان راه آزادی را گرامی بداریم.»

در این بیانیه همچنین آمده است که در پی مرگ دردناک ژینا "عمق فاجعه چنان بود که در اندک زمانی، موجی خروشان از صدای اعتراض تمامی کشور را فرا گرفت. اما کسانی هم که صدای تظلم‌خواهی‌شان از جای‌جای ایران بلند شد و برسر این نااهلانی که تمامی نهادهای زر و زور و تزویر را در اختیار دارند، فریاد برداشتند که این دخترک نازنین "بأی ذنبٍ قُتِلت؟"، به سرنوشت شومِ او دچار شدند یا عضوی از اعضای خود را در این راه پرخطر از دست دادند، یا در تاریک‌خانه‌ی زندان و در زیرشکنجه‌، مجبور به سکوت شدند."

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

پیامی از خانواده‌های دادخواه: ايستاده‌ایم، تا پایان

محمد روزبهانی، برادر علی روزبهانی که در ۴ آبان ۱۴۰۱ در تهران به ضرب گلوله نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد، پیامی از سوی خانواده‌های دادخواه در پیام‌رسان X (توییتر) با این مضمون منتشر کرد: «ما روح خودمون رو با جسم عزیزترین‌هامون خاک کردیم، این جسمی هم که از ما مونده برای دادخواهی مونده. می‌تونید بگیرید ببندید بزنید بُکشید اصلا چیزی توش نیست که بخواد آسیب ببینه؛ اما نمی‌تونید وادار به سکوت کنید. نمی‌تونید ما رو بی‌وطن کنید. ما ايستاده‌ایم، تا پایان.»

علی روزبهانی در ۴ آبان در خیابان بنی‌هاشم تهران هدف گلوله نیروهای جمهوری‌اسلامی قرار گرفت که در اثر آن در بیمارستان گلستان نیروی دریایی ارتش جان باخت. ماموران امنیتی خانواده‌ی علی را به‌شدت تحت فشار قرار داده‌اند تا او را بسیجی معرفی کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy