Monday, Aug 28, 2023

صفحه نخست » خودکشی «دختر شیراز»؛ خشم و شعار مرگ بر خامنه‌ای در حاشیه واقعه

صدای آمریکا - براساس برخی عکس‌ها و فیلم‌های رسیده به صدای آمریکا یک زن جوان در شیراز خودکشی کرد. از او که در این شبکه‌ها به نام «دختر شیراز» نام برده می‌شود، اطلاعات زیادی منتشر نشده است. این واقعه موجب خشم بسیاری در فضای مجازی شده است و برخی مشخصا نقش حکومت را در این رویداد مورد تاکید قراردادند.

suicS.jpgبراساس تصاویر دریافتی، زنی جوان بر فراز یک مرکز تجاری (مجتمع نگین شیراز) بدون حجاب اجباری و در حالی که موهای خود را از پشت بسته ایستاده و بعد از مدتی خود را به پایین پرت کرد. عکس‌هایی خونین از او بعد از خودکشی منتشر شده که صدای آمریکا به خاطر مسائل اخلاقی قصد انتشار آن را ندارد.

برخی افراد حاضر در محل واقع، به صورت زنده این رویداد را در اینستاگرام پخش زنده کرده بودند. همچنین لحظاتی بعد از خودکشی این زن جوان،‌ حاضران شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

شاهدان عینی می‌گویند خودکشی این زن جوان روز پنجشنبه پنج شهریور بود.

هنوز هویت این زن جوان مشخص نشده اما افشین محمدی دره شوری، سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز در گفتگو با خبرگزاری قوه قضائیه مدعی شد ابعاد ماجرا در دست بررسی است و «این فرد پس از اقدام به پریدن از یکی از طبقات مجتمع تجاری با تلاش گروه فوریت‌های پزشکی حاضر در محل خوشبختانه از مرگ نجات یافته است و جهت انجام اقدامات پزشکی تکمیلی به یکی از مراکز درمانی استان اعزام شده است.»

درباره انگیزه این زن جوان برای خودکشی گزارش‌های ضد و نقیض منتشر شده است، در فضای مجازی گفته شده ماموران ساعاتی قبل به او درباره حجاب اجباری هشدار داده بودند. در این بین، خبرگزاری فارس و میزان که نزدیک به حکومت هستند، مدعی شدند او «خانمی ۴۱ ساله» است و به دلیل «اختلافات خانوادگی» اقدام به خودکشی کرده است.

بعد از انتشار این گزارش‌ها رسانه‌های حکومت، برخی حساب‌ها در فضای مجازی این خط را دنبال کردند که چرا ماجرای خودکشی یک خانم ۴۱ ساله با هشتگ دختر شیراز در فضای مجازی ترند شده است. از جمله سید علی اکبر صفوی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: زن ۴۱ ساله شیرازی بخاطر اختلافات خانوادگی خودکشی کرده، در عرض چند ساعت ۲۷ کا توییت براش زدن و گردن ج ا انداختن! تو تاریخ هیچ گروهی اندازه برانداز ها مرده خوری نکرده! [فامیل شون که توی اطلاعات هست گفته بخاطر کشف حجاب از ساختمون پرتش کردن پایین] بزودی داستان سرایی ها شروع میشه

مهسا در مقابل، نوشت: پروژه امروز عرزشیها که بخاطرش مبلغ ناچیزی دریافت کردند توییت زدن راجب #دختر_شیراز ولی با این شایعات که دختر شیراز ۴۱ساله بوده،اختلافات خانوادگی داشته و زنده است. خلاصه که توییت با این محتوا دیدین بلاک کنید که طرف مزدور و ساندیسی و مواجب بگیر دوزاریه ....

در این بین برخی کوتاهی آتش‌نشان و نبود امکانات را مورد انتقاد قرار دادند. کاربری نوشت: آره خلاصه اگه برای بی حجابی یا مسائل امنیتی بود هرجور شده سالم میاوردنش پایین که ازش بازجویی کنن حرومزاده ها بعد اون روز عکس گذاشته بودن چند ده ماشین آتش نشانی رفتن کربلا یعنی تو ۱ ساعت قدرت منطقه حتی نتونست جون ی آدمو نجات بده بعد میگن امنیت داریم!

یک کاربر دیگر با نام «موکا خانم»، با اشاره به کمک‌های مالی جمهوری اسلامی به سوریه و لبنان، نوشت:‌ تو اگه یه دختر سوری بودی برات تشک ها پهن میکردن، ما غریبه پرست هم وطن کشیم

در مقابل، هادی عیدی‌پور، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز مدعی شد: «پیش از رسیدن نیروهای آتش‌نشان و پهن کردن تشک، وی خود را پرتاب و اقدام به خودکشی کرد‌.»

برخی آمارها در ایران از رشد ۴۰ درصدی خودکشی ددر یک دهه گذشته خبر می‌دهد که اکثرا ۱۵ تا ۳۵ ساله هستند. آزیتا ساعیان روانشناس پیشتر به صدای آمریکا گفته بود ناامیدی به آینده در بین جوانان اصلی ترین عامل افزایش خودکشی است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy