Tuesday, Aug 29, 2023

صفحه نخست » آن روز دیر نیست که رئیسی و همه دست اندرکاران این خیانت در پیشگاه ملت محاکمه شوند

raeisi.jpgبشیر معتمدی، پژوهشگر مطالعات فرهنگی در یادداشتی با عنوان «رئیسی در انتظار محاکمه توسط ملت» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

رئیسی در انتظار محاکمه توسط ملت

آقای رئیسی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده های فراوانی داد که تقریبا هیچکدام را عملی ننموده است. از وعده ساخت ۱ میلیون مسکن در هر سال تا نبستن فضای مجازی، گشت ارشاد مدیران به جای گشت ارشاد و کاهش تورم.

همین چند نمونه از خلف وعده، عدم راستگویی در اجرای وعده ها و «ترک فعل ها» کافی است که او را که از اساس با مهندسی انتخابات به ریاست جمهوری رسید را شایسته این مقام ندانیم.

اما همه موارد در برابر خیانتی که اکنون در سکوت او و وزیر علوم او در اخراج یا تعلیق اساتید دانشگاهی صورت می گیرد ناچیز است. از همان ابتدای روی کار آمدن دولت او، این مسأله آغاز شد و در روزهای اخیر و به بهانه های واهی شدت و سرعت بیشتری گرفته است و کمتر هفته ای است که خبر از برخورد با اساتید دانشگاهی شنیده نشود. هر چه هم که بزرگان و فرهیختگان درباره این روند هشدار می دهند، گوش شنوایی نیست.

در این میان دخالت نهادهای خارج از دانشگاه و سکوت وزیر علوم و به دنبال آن سکوت رئیس جمهوری که نامه وزیر کشور به او در رابطه با اخراج اساتید چندی پیش در فضای مجازی منتشر شد، نشان می دهد که خود او اگرچه شاید نه بانی و هدایت کننده این جریان، اما حداقل راضی و تأیید کننده آن می‌باشد.

درباره فاجعه‌ای که این فرآیند برای کشور به ارمغان می‌آورد، بسیاری گفتنی‌ها گفته شده است. از یأس و ناامیدی جامعه دانشگاهی تا مهاجرت روزانه صدها و هزاران استاد و متخصص و نخبه به خارج کشور، همگی نشان از آینده تیره و تار نه برای فقط نسل‌های موجود، بلکه برای نسل‌های آینده این کشور دارد.

لذا خیانتی که به این واسطه دارد به کشور صورت می‌گیرد با هیچکدام از موارد پیشین قابل مقایسه نیست. اینجاست که باید او و همه دست‌اندرکاران این فاجعه و خیانت بزرگ را وعده به محاکمه‌ای دهیم که به زودی در پیشگاه ملت انجام خواهد شد و آن روز دیر نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy