Wednesday, Aug 30, 2023

صفحه نخست » فعال سرشناس فرهنگی از سوی آموزش و پرورش برای همیشه اخراج شد

farhangi.jpgصدای آمریکا - در ادامه فشار بر فعالان صنفی حقوق معلمان، حکم انفصال دائم عزیز قاسم‌زاده از فعالان سرشناس فرهنگی آموزشی توسط آموزش و پرورش صادر شد.

آقای عزیز قاسم‌زاده که هم اکنون برای یک پرونده سیاسی در زندان لاکان رشت نگهداری می‌شود، در این زندان از حکم انفصال دائم خود از آموزش و پرورش مطلع شد.

کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران نوشت «هیات بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان آموزش و پرورش استان گیلان» در حکم خود، شرکت در تجمعات صنفی معلمان، سردادن ترانه در تجمعات اعتراضی و مصاحبه با شبکه‌های خبری خارج از ایران، از مصادیق جرایم عزیز قاسم‌زاده دانسته است. در بخشی از این حکم آمده: نامبرده به بهانه اعتراض صنفی فرهنگیان اقداماتی خارج از هدف و خواسته فرهنگیان مرتکب گردیده، که رضایت دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن نهفته است و تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برای هیات محرز گردید.

فیلم دستگیری عزیز قاسم زاده توسط نیروهای امنیتی هنگام مصاحبه با شبکه منوتو:

آواز عزیز قاسم زاده برای اسکندرلطفی (پنج شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱) در زمانی که آقای لطفی، عضو انجمن صنفی معلمان کردستان و سخنگوی شورای صنفی فرهنگیان ایران در اعتصاب غذای خشک به سر می‌برد، و از زندان مریوان به مکانی نامعلوم منتقل شده بود.

***

عزیز قاسم‌زاده که سابقه ۲۵ ساله در آموزش و پرورش دارد، پیشتر در شعبه سوم دادگاه انقلاب شهرستان رشت به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم شده بود.

این هفته، نهاد بررسی کننده «تخلفات اداری کارمندان آموزش و پرورش استان البرز» حکم به اخراج سارا سیاهپور، معلم و فعال صنفی داد. خانم سیاه‌پور که به یک حکم شش سال زندان هم برای شرکت در اعتراضات محکوم شده، حدود ۱۷ سال سابقه تدریس و معاون آموزشی دارد. خانم سیاه‌پور در حساب متعلق به خود عکس بدون حجاب اجباری منتشر و از معترضان حمایت کرده بود.

در ماههای اخیر فشار بر فعالان صنفی و معلمان افزایش یافته است. پیشتر صدای آمریکا گزارش داده بود عاتکه رجبی، فعال صنفی معلمان، در شعبه هفتم دادگاه انقلاب اسلامی مشهد محاکمه شده است. همچنین شیوا عاملی‌راد نماینده پیشین انجمن صنفی معلمان مریوان و فریبا انامی، از معلمان استان گیلان به تازگی حکم اخراج دریافت کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy