Monday, Sep 18, 2023

صفحه نخست » انتشار فیلم لحظه خروج گروگان‌های دو تابعیتی از ایران

***

هواپیمای حامل ۵ زندانی دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی تهران ترک کرد

flight.jpgرادیو بین المللی فرانسه - خبرگزاری رویترز گزارش داد: هواپیمای حامل پنج زندانی دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی، تهران را به مقصد دوحه قطر ترک کرد. بر أساس این گزارش، سفیر قطر این افراد را که در جریان تفاهم تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا آزاد شدند، همراهی می‌کند.

تکمیلی: یک مقام آمریکایی اعلام کرده پنج زندانی که واشنگتن به دنبال آنها بود، به دوحه رسیده‌اند.

پس از هفته‌ها گمانی‌زنی درباره انتقال ۶ میلیارد دلار پول مسدودشده ایران در کره جنوبی و مبادله زندانیان دوتابعیتی، خبرگزاری رویترز گزارش داد: پنج زندانی دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی، روز دوشنبه ۲۷ شهریور، در جریان مبادله با پنج ایرانی زندانی در ایالات متحده آمریکا، از ایران خارج شدند.

khrooj.jpgمبادله زندانیان دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی، بر اساس یک توافق مبادله زندانیان با میانجیگری قطر و دسترسی ایران به ۶ میلیارد دلار از سرمایه مسدود شده این کشور در کره جنوبی انجام شد.

بنا بر اعلام رویترز، پنج شهروند دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی که در ایران در بازداشت بودند، در مبادله با پنج ایرانی زندانی در ایالات متحده آمریکا از ایران خارج شدند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

به گزارش رویترز، یک هواپیمای قطری حامل این پنج نفر به همراه دو تن از بستگان آنان، بعدازظهر روز دوشنبه ۲۷ شهریور/۱۸ سپتامبر، از تهران به سوی دوحه به پرواز درآمد.

یک منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفته است ایران تاییدیه‌ای دریافت کرده است که وجود مسدودشده به حساب‌هایی در دوحه منتقل شده است.

بانک مرکزی ایران هم اعلام کرد مبلغ ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون یورو به ۶ حساب بانک ایرانی در دو بانک الاهلی و الدخان در قطر واریز شده است.

خبرگزاری فارس، در ویدیویی، لحظه خروج زندانی‌های مبادله شده دوتابعیتی از ایران را منتشر کرده است.

تاکنون اسامی سیامک نمازی، ۵۱ ساله، عماد شرقی، ۵۹ ساله و مراد طاهباز، ۶۷ ساله، در جریان مبادله زندانیان دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی رسانه‌ای شده است. نام دو نفر دیگر اعلام نشده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، هفته گذشته، به نقل از علی کریمی سخنگوی دفتر نمایندگی دائمی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد، اعلام کرد: کاوه افراسیابی، مهرداد انصاری، امین حسن‌زاده، رضا سرهنگ‌پور و کامبیز عطارکاشانی ۵ شهروند ایرانی هستند که در جریان توافق مبادله زندانیان به ایران تحویل داده می‌شوند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، امروز دوشنبه ۲۷ شهریور تایید کرد دو تن از زندانیان ایرانی به کشور باز می‌گردند، دو نفر از این افراد در آمریکا می‌مانند و یک نفر به کشور دیگری منتقل می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy