Friday, Sep 1, 2023

صفحه نخست » سنا و مجلس آمریکا: نیروهای مسلح آمریکا درباره دعوت از حسین موسویان توضیح دهند

mousavi.jpgایران اینترنشنال - در پی سخنرانی حسین موسویان، دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی، در نشست سالیانه فرماندهی استراتژیک آمریکا، روسای کمیته‌های نیروهای مسلح مجلس نمایندگان و سنا خواستار توضیح فرماندهی استراتژیک در این زمینه شدند.

این کمیته‌های کنگره از آنتونی کاتن، رییس فرماندهی راهبردی ایالات متحده، خواستند اطلاعات افرادی را که در دعوت از موسویان نقش داشته‌اند ارائه کند.

این کمیته‌های کنگره با انتقاد شدید از دعوت موسویان به این نشست گفتند: «ارائه یک پلتفرم رسمی دولت آمریکا به موسویان برای نشر اکاذیب تاریخی و تبلیغات رژیم ایران، تصمیمی بسیار نسنجیده بود.»

این نمایندگان با تاکید بر اینکه موسویان از سال ۱۹۸۰ «عامل پروپاگاندای» جمهوری اسلامی بوده، خاطرنشان کردند او در زمان ترور مخالفان حکومت ایران در برلین در سال ۱۹۹۲، سفیر جمهوری اسلامی در آلمان بود و مقام‌های آلمان در پی این ماجرا موسویان، چند دیپلمات و مامور اطلاعاتی دیگر ایران را از کشور خود اخراج کرده بودند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

نشست «بازدارندگی» ستاد فرماندهی راهبردی آمریکا در اواسط ماه اوت برگزار شد، و پس از انتشار فیلم این نشست در هفته گذشته، مشخص شد که موسويان نیز در آن سخنرانی کرده است.

انتشار خبر سخنرانی موسویان در این نشست با انتقادهای گسترده مقام‌های آمریکایی و تحلیلگران و کنشگران ایران همراه شد و موجی از تقاضاها برای اخراج او از آمریکا به جریان افتاد.

از سوی دیگر، حسین موسویان که در حال حاضر در دانشگاه پرینستون پژوهشگر خاورمیانه است، به دلیل اظهاراتش در مصاحبه‌ای در سال ۱۴۰۰ در ارتباط با ترس مقام‌های آمریکایی از انتقام جویی جمهوری اسلامی برای قاسم سلیمانی، با انتقادهای گسترده همراه بوده و فعالان سیاسی خواستار قطع همکاری پرینستون با این دیپلمات سابق ایران شده‌اند.

موسویان در این مصاحبه گفت پس از کشته شدن سلیمانی، همسر برایان هوک، نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور ایران، از شدت نگرانی برای همسرش دچار لرزش شده بود. موسویان گفت: «یعنی اینطوری لرزه افتاده بود به بدن اینها.»

سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای هفته گذشته با اشاره به اینکه موسویان از عوامل جمهوری اسلامی است، تاکید کرد دانشگاه پرینستون باید به دلیل ارائه این جایگاه به موسویان برای انجام پروپاگاندا، مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy