Sunday, Sep 3, 2023

صفحه نخست » علی انصاری مالک میلیاردر بانک آینده و ایران مال را بهتر بشناسیم

3.jpgرویداد۲۴ سعید شمس: علی انصاری مولتی میلیاردر، مالک بانک آینده و ایران مال و بازار موبایل از همان سال ۱۳۸۸ که بانک تات را با گروهی از همراهان خود تاًسیس کرد، بر سر زبان‌ها افتاد. او همچنین در اواسط دهه هشتاد با حضور در هیئت مدیره باشگاه استقلال برای خود طرفداران زیادی را جلب کرد. حالا او در نزد افکار عمومی به عنوان یکی از سرمایه داران شناخته شده شناسایی می‌شود و به طور کاملاً طبیعی در مقاطعی شائبه‌هایی هم درباره دارایی و ثروتش مطرح می‌شود، اما با این وجود هیچگاه برای ارائه توضیح درباره منبع یا منابع ثروتش توسط دستگاه قضایی فراخوانده نشده است.

بیوگرافی علی انصاری

علی انصاری ۶۱ ساله در دی ماه ۱۳۴۱ در تهران دنیا آمد. پدر او در کار ساخت و ساز بود و به همین دلیل انصاری در خانواده‌ای بزرگ شده است که به قول معروف دستشان به دهانشان می‌رسید. علی انصاری در ۱۹ سالگی به خدمت سربازی رفت و بعد از پایان دوره خدمت در کنکور شرکت کرد رشته راه و ساختمان را برای تخصیل برگزید. با این حال او که مخالفت فعالیت در شغل خانوادگی (ساخت و ساز مسکن) بود، با حمایت پدرش توانست مجوز ساخت تولید لوله و پروفیل را از اداره کل صنایع سنگین زنجان بگیرد و در این حوزه مشغول به کار شود و به دلیل موقیت در عرصه کاری جدید، در سال ۱۳۷۱ کارخانه‌ای در ماهدشت کرج افتتاح کرد که می‌توان تاسیس این کارخانه را نقطه شروعی برای سرمایه دار شدن علی انصاری دانست.

انصاری بیزینس من

علی انصاری بعد از اینکه توانست چرخ کارخانه را به درستی بچرخاند، به این نتیجه رسید که می‌تواند بیزینس منی موفق شود. در همین راستا همزمان با فعالیت در کارخانه‌ی لوله و پروفیل کار در بازار میوه و خشکبار را نیز آغاز کرد. او در این کار تا جایی پیشرفت کرد که میوه و خشکبار تولیدی خود را به کشورهایی همچون قفقاز و جمهوری آذربایجان صادر می‌کرد تا عملاً و رسماً به عنوان سرمایه‌دار کلان وارد عرصه سرمایه گذاری شود.

علی انصاری؛ موسس بازار آهن شادآباد

قانونی نانوشته در عرصه فعالیت اقتصادی رای به «ورود به عرصه‌های مختلف» می‌دهد. دقیقاً بر همین اساس علی انصاری بعد از ورود به بازار میوه، به بازار آهن ورود کرد تا بتواند از طریق این سرمایه‌گذاری مهم، چرخه اقتصادی‌اش را گسترش بدهد. البته این بار کار جدی بود و در سال ۱۳۷۲ بازاری برای توزیع آهن‌آلات در شادآباد تهران افتتاح کرد. بازاری که بعد از ۳۰ سال به «مجتمع تجاری بهادران» تغییر نام داده است، یکی از بزرگترین و مهمترین مرکز‌های توزیع آهن در ایران است.

انصاری سوار بر موج موبایل

از اواسط دهه هشتاد که به واسطه خط‌های اعتباری ایرانسل و همراه اول، موبایل همه گیر شد و تقریباً همه اعضای خانواده صاحب موبایل شدند، علی انصاری که نشان داده بود، بازار اقتصادی ایران را به خوبی می‌شناسد، سوار بر موج موبایل شد. او تصمیم گرفت با افتتاح بازار موبایل رشته این بازار پر مخاطب را در دست بگیرد و اینطور بود که در سال ۱۳۸۵ بازار موبایل ایران را افتتاح کرد که هجوم مردم برای خرید گوشی موبایل باعث شد سرمایه علی انصاری به طرز شگفت‌انگیزی بیشتر شود. به طوریکه او در لیست بزرگترین ثروتمندان ایران جای گرفت.

علی انصاری؛ ورود به بازار یافت‌آباد

فعالیت «مبل مهدی» در بازار یافت آباد موجب شده بود، ساخت و فروش مبل در بازار فوق رونق بگیرد. اما این بازار از زمانی اوج گرفت و به مرکز اول مبل ایران تبدیل شد که علی انصاری تصمیم گرفت به بازار مبل هم ورود کند و این بار «بازار مبل یافت آباد» را افتتاح کرد. با این توضیح که این کار او به نوعی کارآفرینی محسوب می‌شد. چرا که اکوسیستم منطقه را تغییر داد و موجب شکل گیری صد‌ها مغازه و شغل مستقل در اطراف آن شد. همچنین علی انصاری به واسطه تاثیرگذاری در بازار مبل رئیس انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون شد. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که بازار یافت‌آباد هم‌اکنون از لاکچری‌ترین مراکز خرید در تهر‌ان و حتی کل کشور محسوب می‌شود.

علی انصاری و تاسیس بانک آینده

بانک تات را می‌توان تنها پروژه شکست خورده مالی علی انصاری دانست. این بانک جنجالی که در هشتمین روز از هشتمین ماه ۱۳۸۸ افتتاح شد، فعالیتش را با جار و جنجال شروع کرد و در سال ۱۳۹۱، یعنی فقط بعد از سه سال اعلام ورشکستگی کرد. انصاری بانک تات را با همراهی و همکاری تعدادی از مدیران بانک‌های کشاورزی و صادرات راه انداخته بود که این راه اندازی حاشیه‌های زیادی داشت.

به عبارتی موسسان «تات» متهم به این بودند که سرمایه لازم را برای راه اندازی به بانک مرکزی ارائه نکرده بودند. به طوریکه حتی گفته می‌شود، سرمایه اعلامی فقط یک دهم مبلغ لازم و قانونی است. آن هم از طریق وثیقه‌های ملکی نه پول و سرمایه! با بسته شدن تات، این بانک با موسسه اعتباری صالحین و موسسه اعتباری آتی ادغام شد و بانک آینده را تشکیل داد که مدتی پیش شایعه‌ ورشکستگی با‌نک آینده و فرار علی انصاری از کشور منتشر شد که او بعدا دروغ بودن آن را تایید کرد.

علی انصاری در فوتبال و دوچرخه سواری

بعد از اینکه در هفته‌های اول لیگ هشتم برتر، امیررضا واعظ آشتیانی به جای علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال شد، انصاری را به عنوان عضو هیئت مدیره برگزید تا از این طریق از منابع مالی این سرمایه‌دار به استقلال کمک اقتصادی شود. انصاری در چند مقطع پول کلانی را به تیم فوتبال استقلال تزریق کرد تا سهم زیادی در قهرمانی آبی پوشان تهرانی در اردیبهشت ماه سال ۸۸ داشته باشد و سه ماه بعد از این قهرمانی، یعنی در روز ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ با ۳۹ رای به عنوان رئیس فدراسیون دوچرخه سواری انتخاب شود تا حضور در سطح بالای مدیریت ورزشی هم در روزمه اش به ثبت برسد.

علی انصاری؛ مالک بزرگترین مرکز خرید جهان

«ایران مال» که بزرگترین مرکز خرید جهان است را می‌توان نقطه عطف فعالیت اقتصادی علی انصاری قلمداد کرد. این مرکز خرید استثنایی در نزدیکی دریاچه چیتگر قرار دارد و شامل نمایشگاه خودرو، سینما، هتل، رستوران، آبشار، پیست یخ، زمین تنیس و... می‌شود. نکته جالب این است که انصاری که مالک این ساختمان پرابهت است، را مغازه‌های این مجموعه را به کسی نمی‌فروشد و فقط آن‌ها را اجاره می‌دهد.

علی انصاری یکی از ثروتمندترین ایرانی‌ها است و بیزینس منی فوق العاده موفق شناخته می‌شود. او در طی این سال‌ها توانسته است به شهرتی در بازارهای مالی ایران برسد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy