Sunday, Sep 10, 2023

صفحه نخست » شهردار پاریس نشان افتخاری محمودعباس را پس گرفت

9-11.jpgرادیو فردا - دفتر آن هیدالگو، شهردار پاریس، نشان افتخاری را که شهرداری به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی اعطا کرده بود، در پی سخنرانی اخیر او که «یهودستیزانه» خوانده شد، «پس گرفت».

دفتر خانم هیدالگو روز جمعه ۱۷ شهریور در بیانیه‌ای نوشت که شهردار در نامه به محمود عباس تأکید کرده که او با سخنان خود «نابودی یهودیان اروپا را توجیه کرده» و دیگر نمی‌تواند مفتخر به نشان یادشده باشد. اشاره او به نشان «گراند ورمیل» است که هشت سال پیش به محمود عباس اعطا شده بود. شهروندی افتخاری آقای عباس در پاریس نیز لغو شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه و تایمز اسرائیل، محمود عباس به‌تازگی در یک سخنرانی گفت آدولف هیتلر، رهبر حکومت نازی در آلمان همزمان با جنگ جهانی دوم، یهودیان را به دلیل «نقش اجتماعی» آن‌ها مانند رِبا و پول کُشت، نه به‌خاطر یهودی بودن. ویدئویی از اظهارات آقای عباس در جمع اعضای ارشد حزب فتح در رام‌الله در کرانه باختری، در روزهای گذشته منتشر و با محکومیت اسرائیل و دولت‌ها و مقامات غربی روبه‌رو شد.

دبورا لیپشتاد، نماینده ویژه دولت آمریکا در مبارزه با یهودستیزی، اظهارات محمود عباس را «یهودستیزانه» و «نفرت‌انگیز» نامید. لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز گفت که سخنان او «چشم‌انداز آینده‌ای امن و صلح‌آمیز برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان» را تضعیف می‌کند. بیانیه واکنش اتحادیه اروپا حاکی است که سخنان محمود عباس «به‌شدت گمراه‌ کننده» و حاوی «تحریف‌های تاریخی تحریک‌آمیز» و «توهین‌آمیز» است.


دفتر رهبری تشکیلات فلسطینی در پاسخ به انتقادهای متعدد، نوشته است که او نوشته‌های مورخین و نویسندگان دیگر را «نقل» کرده بود. سخنگوی آقای عباس نیز گفت که رئیس فلسطینی «به‌ هیچ وجه هولوکاست را انکار نکرده» و موضع او در این خصوص روشن است. این سخنگو مدعی وجود «یک کارزار» برای تحریف و نسبت دادن سخنان ناگفته به محمود عباس شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy