Sunday, Sep 17, 2023

صفحه نخست » حکومت ایران سقوط یک پهپاد و انفجارهای متعدد در گرگان را "امری سابقه‌دار" خواند

18.jpgرادیو بین المللی فرانسه - سخنگوی وزارت دفاع جمهوری اسلامی، رضا طلایی‌نیک با اظهار این مطلب از مردم گرگان خواست که "اگر قطعاتی را مشاهده کردند از دستکاری و جابجایی آنها خودداری" ورزند تا به گفتۀ وی "تیم‌های عملیاتی" بتوانند به این موضوع رسیدگی کنند.

به گفتۀ رضا طلایی‌نیک سقوط این پهپاد در جریان آزمایش "آفندی و پهپادی" در منطقۀ کویری روی داده و یکی از سامانه‌ها پس از انحراف از مسیر اصلی خود متلاشی شده و سقوط کرده است.

با این حال، شاهدان عینی در شبکه های اجتماعی گفته‌اند که پیش از سقوط پهپاد در خیابان پر رفت و آمد شهید بهشتی در گرگان، صدای انفجارهای قوّی و متعدد در آسمان شنیده شده است. همین منابع گفته‌اند که در اثر سقوط پهپاد دست کم دو نفر مجروح شدند و برخی مغازه‌ها نیز آسیب دیدند.

دیگر منابع رسمی خبر در ایران از جمله "برنا" در این باره نوشتند که احتمالاً یک پهپاد توسط موشک های پدافند منهدم شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

خبرگزاری "فارس" وابسته به سپاه پاسداران اما ساقط شدن یک پهپاد را تکذیب کرد و گفت که در جریان آزمایش یک موشک کلاهک یا سر جنگی آن منحرف می شود و به محلی غیر از هدف مورد نظر اصابت می‌کند و چون به گفتۀ "فارس" سر جنگی این موشک قابلیت اصابت به اهداف متعدد را دارد، برخی گمان کرده‌اند که هشت انفجار صورت گرفته یا به عبارتی هشت پهپاد ساقط شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy