Tuesday, Sep 19, 2023

صفحه نخست » افشاگری یلدا معیری درباره یک تعرض جنسی

jensi.jpgایران وایر - «یلدا معیری»، عکاس و خبرنگار، در افشاگری گفته در تجمع سال گذشته در خیابان حجاب تهران، مأموران امنیتی پس از بازداشت و هنگام سوارشدن به ون، به او «تعرض جنسی» کرده‌اند.

خانم معیری روز سه‌شنبه در یک پست اینستاگرامی با بیان این‌که اعمال خشونت و تعرض جنسی در مورد همه زنان بازداشت‌شده اعمال شده بود، نوشت که آن‌ها در ون «خونین‌ومالین و دچار شکستگی‌های مختلف بودند».

این عکاس‌خبرنگار با انتشار عکسی از آن تظاهرات گفت با وجود این‌که گوشی تلفن همراهش را «پس از هشت‌ماه» و با اطلاعات «پاک‌شده» تحویل گرفته است، توانسته این عکس از«اولین لحظات دستگیری» را بازیابی کند.

insta.jpg

یلدا معیری، عکاس خبری و عضو انجمن صنفی عکاسان، ۳۱ شهریور سال گذشته در نخستین روزهای اعتراضات سراسری در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از گذراندن ۳۲ روز در بند ۲-الف سپاه پاسداران و ۶۰ روز در زندان قرچک ورامین به قید وثیقه آزاد شد. خانم معیری عکاس سرشناسی است و پیشتر عکس‌های خبری او جوایز مهم بین‌المللی کسب کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

او ۱۶ دی‌ پارسال با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با لباس پاکبانی خبر داد که دادگاه علاوه بر حکم شش سال حبس تعزیری، برای او مجازات‌های تکمیلی از جمله «خدمات پاکبانی» صادر کرده است.

اظهارات خانم معیری در حالا مطرح می‌شود که پیشتر هم تعدادی از زندانیان زن، مانند نرگس محمدی و نازیلا معروفیان، افشاگری‌های در مورد تعرض جنسی ماموران امنیتی کرده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy