Wednesday, Sep 20, 2023

صفحه نخست » دو زندانی دو تابعیتی دیگر آزاده‌شده از ایران شناسایی شدند

hostage.jpgنور نیوز: دو زندانی آمریکایی دیگر آزاده‌شده از ایران رضا بهروزی و فخرالسادات معینی هستند

راجر کارستنز، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا در امور گروگان‌ها، در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفته بود: «خبر خوب این است که ‏توانستیم هفت آمریکایی را به آمریکا بازگردانیم.»‏

ایندیپندنت فارسی - یک روز پس از ورود پنج زندانی آزاد‌شده آمریکایی به خاک آمریکا، نور نیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی، ضمن بازنشر عکسی که روز سه‌شنبه جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده بود، مدعی شد دو زندانی آزاد‌شده که پیش‌تر نامی از آن‌ها برده نشده بود «رضا بهروزی» و «فخرالسادات معینی» هستند.

جیک سالیوان بامداد چهارشنبه با انتشار عکسی از زندانیان‌ آزاده‌شده همراه با گروهی از دیپلمات‌ها و مقام‌های آمریکایی در داخل هواپیما، بازگشت آن‌‌ها به آمریکا را خوشامد گفت. در این عکس، غیر از سیامک نمازی و مراد طاهباز و عماد شرقی، «چهره‌های ایرانی» دیگری نیز دیده می‌شوند که پیش‌تر به هویت آن‌ها اشاره‌ای نشده بود.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

یک روز پیش از خروج زندانیان آمریکایی از ایران، شبکه شرق به‌نقل از حجت کرمانی، وکیل زندانیان، نوشت که «چهارمین زندانی» یک مرد است که از حدود دو ماه پیش از زندان اوین در تهران به هتلی منتقل شده بود و «تحت‌الحفظ» نگهداری می‌شد، اما زندانی پنجم یک زن است که با سپردن قرار وثیقه آزاد بود.

بر اساس گزارش‌ها، همسر مراد طاهباز و مادر سیامک نمازی، که آن‌ها نیز تابعیت آمریکا دارند و «شهروندان دو تابعیتی» هستند، همراه با زندانیان آزاد‌شده به آمریکا بازگشتند.

روز سه‌شنبه، راجر کارستنز، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا در امور گروگان‌ها، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان بار دیگر از این اقدام دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای تماس و مذاکره و در نهایت توافق با جمهوری اسلامی ایران بر سر مبادله زندانیان دفاع کرد و گفت: «خبر خوب این است که توانستیم هفت آمریکایی را به آمریکا بازگردانیم.»

بامداد روز چهارشنبه به وقت واشنگتن، پنج‌ زندانی آمریکایی در میان هلهله و شادی نزدیکانشان وارد فرودگاه فورت بلوآر ویرجینیا، در نزدیکی شهر واشنگتن، شدند و عزیزانشان را در آغوش گرفتند.

راجر کارستنز گفت از تماشای زندانیان آزاد‌شده در آغوش خانواده‌هایشان، بدون اینکه نظارت جمهوری اسلامی در میان باشد، بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است.

در این میان، بسیاری از جمهوری‌خواهان و رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران در آمریکا ضمن استقبال از آزاد شدن و بازگشت زندانیان آمریکایی به آمریکا، اقدام نمایندگان دولت بایدن در توافق با حکومت ایران را «باج‌‌دهی به گروگان‌گیرها» توصیف کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy