Sunday, Sep 24, 2023

صفحه نخست » حمله پلیس به همایش‌دندانپزشکی در مشهد بر سر حجاب

پلیس در مشهد با حکم قضایی به یک همایش دندانپزشکی حمله‌ور شد و متخصصان حاضر در این همایش را به خاطر بی‌حجابی بیرون و محل برگزاری آن را پلمب کرد

dandan.jpgتوقیف برنامه علمی با بهانه‌های غیر علمی!

دندانه - حاشیه‌های ناتمام ماندن سمپوزیوم اتود در مشهد با حکم محاکم قضایی

سمپوزیوم سه روزه اتود توسط شرکت راینو و با همکاری انجمن ایمپلنتولوژی ایران در مشهد برگزار می‌شد. این سمپوزیوم بنا بود روزهای ۲۹ تا ۳۱ شهریور در یک مجموعه توریستی گردشگری در مشهد برگزار شود. اما ماموران نیروی انتظامی در ظهر روز سوم همایش با حکم قضایی به محل برگزاری سمپوزیوم وارد شدند و خواستار توقف برگزاری و تعطیلی بی درنگ برنامه ها شدند.

به نظر می‌رسد صدور حکم قضایی برای توقیف این همایش علمی به دلیل بی حجابی و عدم رعایت شئون اسلامی از سوی شرکت‌کنندگان و برخی سخنرانان انجام شده است.

تعطیلی ضرب‌الاجلی این برنامه علمی در حالی رخ داد که سخنرانی‌های همایش در حال برگزاری بود. نزدیک ششصد دندان‌پزشک در محل مجموعه حاضر بودند اما با تحکم ماموران انتظامی ی در حالی که یکی از متخصصان در سالن همایش در حال سخنرانی بود و کار بر روی بیمار در حال انجام بود، برنامه متوقف و تمام حاضران در سالن به بیرون هدایت شدند. متاسفانه این رخداد بدون ملاحظه شان و منزلت جامعه علمی و اساتید دانشگاهی و پیشکسوت و جمع زیادی از چهره‌های فرهیخته و تحصیل‌کرده اتفاق افتاد.

برخی از فعالان صنفی از هیات‌مدیره جامعه دندانپزشکی ایران خواستند به عنوان آخرین حرکت پیش از پایان مدت مسئولیت خود نسبت به این تعطیلی یک برنامه علمی با توجیه غیر علمی و رخدادهای مشابه واکنش نشان دهد.

این اولین بار نیست که یک همایش علمی دندان‌پزشکی در شهر مشهد با ورود ماموران انتظامی متوقف می‌شود. پیش تر نیز یک برنامه علمی در حوزه دندان‌پزشکی ترمیمی با مداخله ماموران انتظامی نیمه‌کاره تعطیل شده بود.

حساسیت سیستم حکومتی کشور در مورد مساله حجاب و الزام رعایت شئونات اسلامی طی هفته‌های اخیر پس از تصویب لایحه حجاب و عفاف در مجلس افزایش یافته است و حتی برنامه‌های علمی که با حضور چهره‌های تحصیل‌کرده جامعه و اساتید دانشگاهی برگزار می‌شود از گزند این قوانین مصون نمانده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy