Tuesday, Sep 26, 2023

صفحه نخست » دستگیری دو فرزند یکی از مقامات ارشد قوه قضائیه

sokhangooo.jpgسخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری‌اش تایید کرد که برای "فرزندان یکی از مقامات ارشد قضایی" پرونده تشکیل شده است. به گفته ستایشی دادگاه متهمان پرونده قتل طلبه بسیجی، آرمان علی‌وردی ۱۵ مهر برگزار می‌شود

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه روز سه‌شنبه ۴ مهر در نشست خبری خود دستگیری فرزندان یک مقام ارشد قضایی را تایید کرد. او گفت: «پرونده‌ای تشکیل شده و با جدیت و بدون هیچگونه تبعیضی به پرونده رسیدگی خواهد شد و هر زمانی که به لحاظ قانونی اجازه اطلاع‌رسانی داشتیم، اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

هم‌زمان محمدرضا یزدی، رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در شبکه خبر با اشاره به اینکه "یکی دو تا از فرزندان یکی از مسئولین رده‌بالای ما دچار مشکل شده بودند" گفت پرونده فرزندان این مقام عالی‌رتبه قضایی در حال طی شدن روند قضایی است.

او تایید کرده که آنها بازداشت شده‌اند و اتهامشان را نیز "سوءاستفاده از موقعیت و فساد اقتصادی" عنوان کرده است.

اوایل شهریور ماه کانال تلگرامی "عیون" که به نهاد‌های امنیتی نزدیک است، از بازداشت فرزند معاون اول قوه قضاییه به دلیل "کارچاق‌کنی" خبر داد.

همزمان، چند فعال رسانه‌ای نزدیک به نهاد‌های امنیتی نیز در شبکه‌های اجتماعی، از بازداشت فرزند یکی از مقامات عالی رتبه به اتهام فساد اقتصادی خبر دادند. از جمله پویان حسین‌پور، فعال رسانه‌ای اصولگرا که صراحتا از پسر معاون اول قوه قضاییه نام برد.

graphic.jpgیک فعال دیگر رسانه‌ای نیز نام افراد بازداشت شده را "محمد صادق" و "امیرحسین" فرزندان "م.ص.ک" معاون اول قوه قضاییه اعلام کرد.

معاون اول قوه قضاییه محمد مصدق کهنمویی است که چندی پیش از مجلس خواسته بود قانونی برای ممنوعیت تحصیل در خارج از کشور برای فرزندان مسئولان رده بالای حکومتی تصویب کند.

دادگاه پرونده آرمان ‌علی‌وردی؛ ۱۵ مهر

مسعود ستایشی در بخش دیگری از سخنانش گفت دادگاه رسیدگی به پرونده قتل آرمان علی‌وردی با هشت متهم ۱۵ مهرماه در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز می‌شود.

به گفته او اتهامات این افراد، "مشارکت در قتل، محاربه و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی" است.

آرمان علی‌وردی طلبه بسیجی بود که چهارم آبان سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری در شهرک اکباتان تهران کشته شد.

میلاد آرمون، حسین نعمتی، علیرضا کفایی و مهدی حسینی، متهمان اصلی این پرونده هستند که اتهامات سنگینی به آنها نسبت داده شده و مجازات آن‌ها می‌تواند اعدام باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy