Tuesday, Sep 26, 2023

صفحه نخست » انفجار دیشب در پایگاه موشکی سپاه، زمین لرزه بود یا کار موساد؟

mooshak.jpg"تسنیم"، خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران، به نقل از منابع امنیتی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان وقوع انفجار در خرم آباد را "منتفی" دانست و "خبرهای منتشر شده [در این باره] را در رسانه‌های معاند" "مغرضانه" خواند که به گفتۀ "تسنیم" "در پی تشویش اذهان عمومی و نگران کردن مردم" در ایران هستند

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

با این حال، خود خبرگزاری "تسنیم" پیشتر از وقوع "انفجاری ناشناس" در نزدیکی پایگاه امام علی یکی از مهمترین پایگاه های موشکی و پهپادی سپاه پاسداران، خبر داده و نوشته بود که شدت این انفجار شهر خرم آباد را به لرزه انداخت.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان بعید ندانسته بود که صدای مهیب در این استان نتیجۀ یک انفجار بوده باشد. برخی حتی این صدا را نتیجۀ زمین لرزه دانسته بودند، هر چند مقامات و مرکز لرزه‌شناسی کشور وقوع زمین لرزه در استان لرستان و خرم آباد را تکذیب کردند.

"تسنیم" در خبرهای قبلی خود به نقل از مقامات رسمی وقوع انفجار تصادفی را نیز در پایگاه موشکی و پهپادی سپاه منتفی دانسته و گفته بود که آخرین بار در اکتبر ٢۰۱۰ در پایگاه امام علی انفجار صورت گرفته بود.

سایت خبری « i24 » به نقل از "برخی روزنامه‌نگاران" نوشت که انفجار دیشب در پایگاه موشکی سپاه پاسداران نه تصادفی، که نتیجۀ حملۀ سرویس های مخفی اسرائیل، موساد، بوده است. به گفتۀ این منابع موساد با پهپادهای تهاجمی‌ای خود که به وسیلۀ نیروهایش در داخل ایران هدایت می‌شوند پایگاه موشکی سپاه پاسداران در نزدیکی خرم آباد را هدف حمله قرار داده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در روزهای گذشته سپاه پاسداران برای اولین بار اعلام کرد که دارای موشک های "اسرائیل‌زن" است و جمهوری اسلامی موشک هایی را صرفاً جهت حمله به اسرائیل طراحی و تولید کرده و موشک "حاج قاسم" سلیمانی از جملۀ همین موشک هاست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy