Wednesday, Sep 27, 2023

صفحه نخست » آموزش‌و‌پرورش: محرم‌سازی مدارس دخترانه در حال انجام است

school.jpgصدای آمریکا - معاون «پرورشی و فرهنگی» وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه «محرم‌سازی» در مدارس در حال انجام است تاکید کرد که «حجاب و عفاف» باید از داخل مدارس شروع شود.

اصغر باقرزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش به خبرگزاری «ایلنا» گفته است که در کنار «محرم‌سازی» مدارس دخترانه باید فضایی ایجاد شود که در بیرون از مدرسه نیز حجاب را رعایت ‌کنند.

دانش‌آموزان در جریان اعتراضات سال گذشته که در پی کشته شدن مهسا امینی در بازداشت «گشت ارشاد» سراسر ایران را دربر گرفت از جمله کانون‌های اعتراض بودند. انتشار تصاویر مختلف از اعتراضات دانش‌آموزی واکنش مقامات جمهوری اسلامی را در پی‌داشت. مدارس در ایران، در پاییز و زمستان سال گذشته همچنین شاهد مسمومیت‌های سریالی بودند که تا ماه‌ها فضای جامعه را تحت تاثیر قرار داده بود.

باقرزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش گفته است که باید تلاش کنیم «دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها ارزش حجاب و غیرت و عفت را کاملا درک کنند.»

باقرزاده تاکید کرده است که در «دروس» دینی و «هدیه‌های آسمانی، دروس قرآن و مفاهیم قرآنی» حتی در تاریخ و ادبیات به کرات «متون آموزشی با موضوع عفاف و حجاب» داریم.

این مقام مسئول گفته است «هم اکنون مدارس برای محرم‌سازی تلاش‌هایی می‌کنند. برخی مدارس بودجه‌ای دارند و خودشان این کار را انجام می‌دهند.»

بر اساس لایحه «عفاف و حجاب»، در صورت نهایی شدن، وزارت آموزش و پرورش باید آئین‌نامه «الگوی پوشش مناسب مبتنی بر فرهنگ اسلامی» را به تفکیک برای دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان تهیه کند.

این رویکرد آموزش و پرورش در مورد «حجاب» در حالی است که در لایحه «عفاف و حجاب» نیز جرائمی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

به گفته یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در تبصره ۵ ماده ۴۶ لایحه آمده است که در خصوص «محصلین و دانشجویان مراکز آموزشی» که در داخل مراکز مرتکب «بدپوششی» یا «کشف حجاب» یا «عدم رعایت حجاب شرعی» شوند برای «سه بار تعدد» یا تکرار، «کمیته انضباطی» مرکز آموزشی «صالح به رسیدگی» بوده و «مقررات انضباطی» درباره آنها اجرا می‌شود.

حسن نوروزی ششم شهریور ماه تاکید کرده بود که دانش‌آموزان بار چهارم توسط «کمیته انضباطی» یا «حراست» مرکز آموزشی به «فراجا» جهت اعمال مقررات این قانون معرفی می‌شوند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy