Monday, Oct 2, 2023

صفحه نخست » مجسمه قاسم سلیمانی بازی سپاهان را لغو کرد

slm.jpgتیم فوتبال سپاهان قرار بود در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 19:30 در نقش جهان اصفهان به مصاف الاتحاد عربستان برود اما تیم الاتحاد حاضر نشد به زمین بیاید.

با گذشته از ساعت 19:30 اما الاتحاد حاضر به ورود به زمین نشد این تیم ورزشگاه را ترک کرد. باید منتظر ماند و دید AFC چه تصمیمی درباره نتیجه این بازی می گیرد.

پس از گزارش اولیه رسانه‌های ورزشی ایران از تاخیر در آغاز مسابقه تیم‌های الاتحاد عربستان سعودی و سپاهان ایران، صداوسیما بدون اشاره به دلیل اعلام کرد الاتحاد ورزشگاه نقش جهان را ترک کرده و بازی لغو شده است. برخی گزارش‌ها حاکی از وجود تندیس قاسم سلیمانی به عنوان دلیل این اقدام است. چندی پیش نیز وزیر امور خارجه عربستان در اعتراض به نصب تصویر قاسم سلیمانی در محل کنفرانس خبری تهران، مقامات جمهوری اسلامی را مجبور کرد محل کنفرانس را تغییر دهند

tandis.jpg

***
***
هزاران طرفدار تیم سپاهان که در ورزشگاه نقش‌جهان منتظر شروع بازی بودند پس از اطلاع از لغو آن به دلیل وجود مجسمه سلیمانی، شعارهایی از جمله «مرگ بر دیکتاتور»، «‌فوتبال سیاسی نمی‌خواهیم» و «‌رضا شاه روحت شاد» سردادند.
تصاویری هم از پرتاب سنگ از سوی تماشاچیان به سمت مجسمه سلیمانی و مسئولان برگزاری این مسابقه منتشر شده است. ویدیو‌های دیگری هم منتشر شده که در آن تماشاچیان با شعار «‌برش‌دار» خواهان برداشته شدن مجسمه فرمانده پیشین سپاه قدس هستند.

ژسوس مسیری طولانی را به علت خرابی آسانسور در ورزشگاه آزادی از پله‌ها بالا رفت

پیش از شروع بازی نساجی ایران و الهلال عربستان سعودی در چارچوب لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود، به دلیل خرابی آسانسور، ژرژ ژسوس مربی الهلال ناگزیر شد مسافتی طولانی را از پله‌های ورزشگاه تا سالن کنفرانس پیاده طی کند. تاکنون انتقادهای زیادی به نحوه مدیریت میزبانی این بازی‌ها به فدراسیون فوتبال ایران شده است:

***

***

ادعای باشگاه سپاهان:‌ بازی با تصمیم داور لغو شد

باشگاه سپاهان اعلام کرد که دیدار تیم فوتبال این باشگاه با الاتحاد، با تصمیم داور این مسابقه لغو شد.

***

حساب توییتری "پادشاهی عربی سعودی به فارسی" نوشت:

بازیکنان و اعضای تیم ⁧الاتحاد⁩ به دلیل وجود مجسمه قاسم سلیمانی، ورزشگاه نقش جهان ⁧اصفهان⁩ را ترک کردند.

قرار است نتیجه‌ی بازی 3-0 به نفع الاتحاد اعلام شود یا در زمان دیگری این بازی انجام شود.

ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا تمامی تخلفات انجام شده توسط میزبان را ثبت کرده و گزارشات خود را به کمیته انضباطی ارسال خواهد کرد.

***

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نخستین واکنش خود به لغو دیدار سپاهان و الاتحاد عربستان سعودی اعلام کرد که این بازی «به‌خاطر شرایط غیرمنتظره و پیش‌بینی نشده» لغو شده است. در اطلاعیه کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده که این کنفدراسیون «بر تعهد خود نسبت به ضمانت امنیت بازیکنان و مسئولان برگزاری مسابقه و تماشاگران» تاکید دارد و موضوع به کمیته‌های مرتبط ارجاع داده می‌شود.

پست‌های کانال بسیمچی مدیا رسانه نزدیک به محافل امنیتی:

*توضیح: عکس زیر مربوط به مسابقات "بین المللی باشگاهی" نیست

tweet1.jpg***

فلاح القحطانی خبرنگار روزنامه «عکاظ» عربستان که برای پوشش مسابقه تیم نساجی و الهلال به تهران رفته دوشنبه دهم مهرماه در کنفرانس خبری یک روز پیش از برگزاری مسابقه در ایکس ویدیویی از وضعیت افتضاح استادیوم «آزادی» منتشر کرد که نشان می‌دهد سقف طبقه اول درست بالای جایگاهی که کنفرانس مطبوعاتی در آن برگزار می‌شود ریزش کرده است.

همچنین به علت خرابی آسانسور استادیوم، سرمربی تیم الهلال مجبور شد برای حضور در کنفرانس خبری ده‌ها پله‌ را طی کند تا به جایگاه کنفرانس برسد!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy