Monday, Oct 2, 2023

صفحه نخست » گزارش اختصاصی ایران وایر در ارتباط با دختر بیهوش شده در مترو تهران

exclv.jpgعلائم «ضربه به سر» داشت

ایران وایر - بر اساس اطلاع رسیده به ایران‌وایر، دختر دبیرستانی که روز ۹ مهرماه در خط چهار مترو تهران بیهوش شده بود، با علائم «ضربه به سر» به بیمارستان منتقل شده است.

یک منبع آگاه به ایران‌وایر اطلاع داده که این دختر در حالی که علایم ترومای سر داشت توسط اورژانس شهرداری به بیمارستان فجر نیروی هوایی تهران منتقل شده است.

امروز، دوشنبه ۱۰ مهر، مسعود درستی، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا، برخورد با این دختر به دلیل حجاب را تکذیب کرده و مدعی شده بود که این دختر «هیچ گونه درگیری لفظی و یا فیزیکی با مسافران و یا عوامل اجرایی مترو نداشته است.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

با این حال، نیروهای حکومتی جمهوری اسلامی امروز، مریم لطفی، خبرنگار روزنامه شرق را که برای تهیه گزارشی از وضعیت این دختر به بیمارستان فجر نیروی هوایی تهران رفته بود بازداشت کردند.

دستگاه‌های قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی تاکنون درباره دلایل بازداشت مریم لطفی اظهار نظری نکرده‌اند اما گمان می‌رود که بازداشت او برای جلوگیری از انتشار اخبار شفاف درباره دلیل بیهوش شدن دختر دبیرستانی در متروی تهران انجام شده است.

روز گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که بر اساس آن، دختر دبیرستانی که در بیمارستان فجر نیروی هوایی تهران بستری شده، به دلیل هل دادن ماموران در مترو برای حجاب اجباری، سرش به آهن برخورد کرده بود و بیهوش شده است.

در ویدیوی تقطیع شده‌ای که توسط خبرگزاری ایرنا از این رویداد منتشر شده، سه دختر دانش‌آموز که مقتعه ندارند، داخل واگن مترو شده و چند لحظه بعد تعدادی از مسافران یکی از آن‌ها را که به نظر بی‌هوش شده است، از واگن مترو بیرون می‌کشند.

تاکنون هیچ تصویری از دوربین‌های احتمالی داخل مترو درباره این رویداد منتشر نشده است.

گزارش‌های منتشر شده از تهران از وجود جو امنیتی در اطراف بیمارستان فجر نیروی هوایی تهران و حضور گسترده نیروهای لباس شخصی در حوالی این بیمارستان حکایت دارند.

ایستگاه‌های مترو تهران در ماه‌های گذشته یکی از نقاط اصلی تمرکز مقامات جمهوری اسلامی برای تحمیل حجاب اجباری به زنان و دختران تهرانی بوده است.

در اواسط مردادماه امسال، روزنامه اینترنتی فراز فاش کرد که شهرداری پایتخت ۴۰۰ نیرو را به عنوان «حجاب‌بان» با حقوق ماهانه ۱۲ میلیون تومان برای استقرار در مترو استخدام کرده است.

بر اساس گزارش فراز که از سوی اعضای شورای شهر تهران تکذیب نشده، ماموریت نیروهای «حجاب‌بان» در متروی تهران، تذکر لسانی، ممانعت از ورود به واگن‌های مترو و تحویل زنانی که تن به حجاب اجباری نمی‌دهند به نیروهای انتظامی است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy